De waarde van de eed
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789089748997Samenvatting
Aan de eed worden welhaast magische krachten toegedicht: deze zou onder meer het vertrouwen in de financiële sector herstellen, schoolbestuurders bij de les houden en wetenschappers weerhouden van gesjoemel met data. Maar zijn de hooggespannen verwachtingen rond de eed terecht?
Met een haarscherpe analyse van de kernmotieven van de eed door de denkgeschiedenis heen geeft Soeharno het antwoord, en stelt hij vast waarin vandaag de dag nu eigenlijk de waarde van de eed ligt. Voorts pleit hij voor herziening van het Nederlandse eedgebaar.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan