

Frank Brummelhuis MBA (1964) is gespecialiseerd in executive search en managementondersteuning.
Meer over Frank BrummelhuisVerbinding door leiderschap
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789090270807Samenvatting
Het thema leiderschap is voer voor filosofen en wetenschappers. Ook auteur Frank Brummelhuis liet zich inspireren door dit onderwerp. In dit boek schrijft hij over het door hem uitgevoerde nationaal leiderschapsonderzoek in de corporatiebranche. Behalve het onderzoek komen ook de geschiedenis van de branche, leiderschapsontwikkeling en het B-leadermodel aan bod.
De roep om leiderschap is groot. Maar wat is dat dan, leiderschap? Het is eenvoudig om te roepen dat leiderschap moet worden getoond en dat leiders moeten opstaan, maar wat als het misgaat? Als we een nieuwe leider zoeken, verwachten we dan niet meteen teveel? Hoe weet u of u doet wat er van u wordt verwacht? Waar haalt u uw feedback, durft u zich kwetsbaar op te stellen? Op al deze vragen krijgt u in dit zowel theoretische als praktische boek antwoord.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding
Verantwoording
Historische context
Revolutionair beging
Interview Jan Sinke
-Structuurverandering
-Toekomst
Interview Hassan Najja
-Wat is leiderschap?
-De route naar 'puur' of 'ultiem' leiderschap
-Leiderschap in de corporatiebranche
Interview Margriet Drijver
-Leiderschapsontwikkeling
Leiderschap in de corporatiebranche
-Interview Gerard Erents
-QuiES Executive Search
Bijlagen
-Die publicaties van Frank Brummelhuis
-De deugden van de leider
-Af en toe-zicht
-Eerst wie dan wast!
-Literatuur
-Colofon
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan