

Op zijn twaalfde richtte Martin Lindstrom zijn eigen reclamebureau op. Dat was het begin van een razendsnelle carriere.
Meer over Martin LindstromBuyology
Waarheid en leugens over ons koopgedrag
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789400501386Samenvatting
Anti-rookcampagnes zetten juist aan tot roken. Sex doesn't sell. Politici winnen stemmen met negatieve boodschappen. Product placement in films werkt zelden. Miljoenen euro's worden verspild aan reclamecampagnes die niet werken. Dit zijn slechts enkele van de opzienbarende resultaten uit het onderzoek van Martin Lindstrom naar hoe wij ons als consument gedragen.
Lindstrom is er van overtuigd dat er een groot verschil bestaat tussen wat wij denken dat ons beïnvloedt en dat wat werkelijk onze beslissingen stuurt. Om dit aan te tonen zette hij een zeer ambitieus onderzoeksproject op waarin de meest geavanceerde hersenscanmethoden werden gebruikt en waaraan meer dan 2.000 vrijwilligers uit 6 landen deelnamen. Voor het eerst kunnen we zien wat er werkelijk in ons hoofd gebeurt als we een advertentie zien, een reclameslogan horen, twee concurrerende drankjes proeven of een gesponsord programma bekijken.
Factoren zo divers als jeugdherinneringen, religieuze overtuigingen en reukvermogen sturen onze beslissingen en vormen onze voorkeuren. De verrassende en grensverleggende conclusies tonen aan dat we onszelf regelmatig voor de gek houden als we een bewuste beslissing denken te nemen.
Deze boeiende reis door het hoofd van de hedendaagse consument is fascinerend en herkenbaar voor iedereen die ooit is verleid door - of is afgeknapt op - de pogingen van marketeers om onze loyaliteit, ons geld en ons hoofd te winnen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding
1. Hoe het bloed ons naar het hoofd stijgt
2. Dit moet het zijn
3. Doe mij maar hetzelfde
4. Ik zie, ik zie wat jij niet ziet
5. Geloof je in wonderen?
6. Ik zeg een gebedje
7. Waarom heb ik jou gekozen?
8. Een gevoel van verwondering
9. En het juiste antwoord is...
10. Samen onder de lakens
11. Een nieuwe toekomst
12. Conclusies
Bijlage
Dankwoord
Noten
Bibliografie
Register
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan