

Dan Heath deed onderzoek aan Harvard en is nu consultant bij Duke Corporate Education. Hij is medeoprichter van Thinkwell, een innovatieve uitgeverij van handboeken in nieuwe media.
Meer over Dan HeathUpstream
Problemen voorkomen voordat ze zich voordoen
Paperback Nederlands 2021 9789400513150Samenvatting
Agenten achtervolgen overvallers, artsen behandelen patiënten met chronische ziekten en callcentermedewerkers handelen klachten van klanten af. Maar veel misdaden, chronische ziekten en klachten van klanten zijn te voorkomen. Waarom blijven we zo vaak stroomafwaarts en komen we niet stroomopwaarts waar de problemen ontstaan?
Dan Heath laat zien dat het mogelijk is om obstakels te overwinnen door anders te denken. Een reiswebsite voorkwam twintig miljoen telefoontjes naar de klantenservice dankzij eenvoudige aanpassingen aan het boekingssysteem. Een schooldistrict halveerde de uitval door te voorspellen welke leerlingen zouden afhaken.
Upstream levert praktische oplossingen om problemen te voorkomen in plaats van erop te reageren.
Specificaties
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan