,

Onder de grote blauwe duim

Hoe Facebook bepaalt wat we denken en doen

Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789401469920
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Vandaag is Facebook één van de machtigste bedrijven. Meer dan de helft van de wereldbevolking gebruikt Instagram, WhatsApp of Facebook. En de impact ervan is gigantisch.

Van op kleine, onschuldige schaal tot een Arabische revolutie of datamisbruik door Cambridge Analytica: Facebook kent en gebruikt onze data, voorkeuren en diepste gevoelens. Als businessmodel.

Dit boek gaat in op de rol die Facebook in onze maatschappij speelt, en op het belang van advertenties in het verhaal van sociale media. Want als je als gebruiker geen geld hoeft te betalen voor een dienst, dan ben jij het verdienmodel.

Specificaties

ISBN13:9789401469920
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:LannooCampus
Druk:1

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Tim Verheyden

Tim Verheyden is journalist en reportagemaker bij VRT NWS. Hij focust op de invloed van technologie op mens en maatschappij en maakt er onder meer reportages voor Het Journaal en Pano. Voor Canvas maakte hij onder meer de driedelige reeks 'Facebook & Ik'.

Andere boeken door Tim Verheyden

Over Dieter Van Esch

Dieter Van Esch is bezeten door merken en reputaties, zowel off- als online. Als strateeg bij Intracto en medeoprichter van socialmediabureau Blue Zoo, adviseert hij bedrijven en overheden om de kracht van Facebook slim in te zetten.

Andere boeken door Dieter Van Esch

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Onder de grote blauwe duim