

Act human
Waarom succesvolle organisaties investeren in langdurige relaties
Gebonden Nederlands 2021 9789401472135Samenvatting
Voor meer menselijkheid in een chaotische wereld
'Marketing is de kunst van het manipuleren van de zwakheden van de mens.'
Dat is het beeld dat marketeers achtervolgt. Het tekent ons werk, onze identiteit, en onze intentie om zin te geven.
Willen we onze echte rol opnemen in deze onzekere, complexe tijden? Dan moeten we met dat stereotype komaf maken. Het is tijd om te doen wat we het beste kunnen: onszelf heruitvinden. Bye bye marketeer, hello Human Activator.
Human Activators vertrekken vanuit de diepere menselijke drijfveren en benaderen merken als mensen. Digitalisering en nieuwe businessmodellen vormen daarbij geen doel op zich maar worden ingezet als krachtige instrumenten om langdurige relaties te bouwen.
Ruim vijfentwintig ervaren bestuurders, ondernemers, researchers, communicatie-, data- en digitale experten en marketeers die het Act Human-denkkader onderschrijven, werkten mee aan dit boek. Samen met de drie hoofdauteurs tonen ze aan welke errors de marketing van vandaag teisteren, hoe de marketing van morgen een collectieve opdracht is, en waarom de chaos omarmen de toekomst van de Human Activator veiligstelt.
- Marketing gaat over het activeren van menselijke relaties.
- Dat is wat de marketeer zou moeten doen.
- Dit is wat de Human Activator doet.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lezersrecensies
Geef uw waardering
Interviews en artikelen (2)
Over Karel Demeester
Over Sarah Steenhaut
Over Jan Callebaut
Inhoudsopgave
De uitdaging – Omarm de chaos: omgaan met de onzekerheden van vandaag 11
DEEL 1/HET CONCEPTUELE KADER 20
HOOFDSTUK 1
ONZE VISIE OP DE KERNTAAK VAN MARKETING 23
INTERMEZZO De Human Drivers als leidraad in coronatijden? 40
HOOFDSTUK 2
VAN EEN GOODS DOMINANT LOGIC NAAR
EEN SERVICE DOMINANT LOGIC 43
INTERMEZZO Valckenier: van autodealer naar mobility partner 59
HOOFDSTUK 3
AANDACHT VOOR DE TRIPLE BOTTOMLINE:
PEOPLE, PROFIT, PLANET 62
INTERMEZZO Het Integratiepact: een proces in drie stappen 66
# RESET DEEL 1 71
DEEL 2/HET TOEPASSINGSKADER 72
HOOFDSTUK 4
RELATIES BOUWEN IN EEN GEFRAGMENTEERDE
SAMENLEVING 75
INTERMEZZO Ringland: gefragmenteerde doelgroepen verbinden 81
HOOFDSTUK 5
DE CUSTOMER JOURNEY ALS KOMPAS VOOR
SUCCESVOLLE KLANTENRELATIES 83
INTERMEZZO Hoe Sylphar een sterke internationale omnichannel speler werd 96
HOOFDSTUK 6
STERKE MERKEN INVESTEREN IN LIFETIME VALUE (LTV) 99
INTERMEZZO Energetica Natura: de value proposition scherpstellen 107
HOOFDSTUK 7
WAT VERWACHT DE E-COMMERCEKLANT? 110
INTERMEZZO De diepere drijfveren van de dealzoekers 121
HOOFDSTUK 8
MARKETINGCOMMUNICATIE IN EEN HYBRIDE WERELD 124
INTERMEZZO Spacewell: making buildings work for people 138
HOOFDSTUK 9
TRANSFORMEREN EN PRESTEREN: EEN
UITDAGENDE KRACHTTOER 141
INTERMEZZO Walmart: een oldskool retailer daagt Amazon uit 152
# RESET DEEL 2 153
DEEL 3/HET ORGANISATIEKADER 156
HOOFDSTUK 10
BYE BYE MARKETEER, HELLO HUMAN ACTIVATOR! 159
HOOFDSTUK 11
BEDRIJFSCULTUUR EN ORGANISATIE ALS
ACT HUMAN-KATALYSATOR 166
INTERMEZZO Skeyes: van administratieve organisatie naar service-ecosysteem 173
HOOFDSTUK 12
DE KRACHT VAN HET COLLECTIEF 175
# RESET DEEL 3 180
ERROR RESET #1-TO-1: LATEN WE SAMEN DE CHAOS OMARMEN 181
Dankwoord 184
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan