

Joeri Colson is master in het sociale beleid (KU Leuven) en in de algemene economie (UGent) en heeft een diploma in Internationale Betrekkingen van de London School of Economics op zak.
Meer over Joeri ColsonEen handboek sociaal ondernemen
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789401477550Samenvatting
Vind je weg in sociaal ondernemen
Dit handboek biedt een antwoord op verschillende vragen: wat maakt een sociale onderneming zo speciaal? Waarom willen vele organisaties hiernaar evolueren? Wat zijn de uitdagingen en valkuilen?
De auteur zoomt in op de verschillende dimensies die het concept van sociaal ondernemen rijk is en linkt die aan de praktijk. Hij reikt je handvatten aan die helpen bij het opstellen van je businessplan, het kiezen van financieringsbronnen en het omgaan met de uitdagingen van ecommerce.
Ten slotte bespreekt de auteur ook inspraak in ondernemingen, inclusief personeelsbeleid en de werkbaarheid en kwaliteit van de arbeid.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Deel I Concepten
Deel II De sociale dimensie
Deel III De ondernemingsdimensie
Deel IV De bestuurlijke dimensie
Glossarium
Literatuurlijst
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan