Pieter Winsemius is lid van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) en hoogleraar aan de Universiteit van Tilburg.
Meer over Pieter WinsemiusJe gaat het pas zien als je het doorhebt
Over Cruijff en leiderschap
Paperback Nederlands 2017 42e druk 9789460034992Samenvatting
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt', is een typische Cruijff-uitdrukking waar u twee keer naar kijkt en dan om moet lachen. Cruijff was en is nog steeds een orakel. Voor sommigen een bron van wijsheid, voor anderen een kleurrijke, onbegrijpelijke taal. Maar over een ding is iedereen het eens: als succes de maatstaf is, is Johan Cruijff een leider. Leiders onderscheiden zich immers doordat zij het beste uit zichzelf en hun omgeving kunnen halen. Als speler en als coach stond Cruijff aan de wereldtop.
Dit boek van Pieter Winsemius kan worden gelezen als een verzameling van amusante, aanstekelijke voetbalverhalen. Bovendien kan de lezer die daarvoor openstaat het een en ander leren van het handelen van Cruijff. Leiderschap wordt op een originele en eenvoudige wijze gedemonstreerd. Pieter Winsemius put uit zijn rijke ervaring in het bedrijfsleven en bij de overheid om zijn visie zo helder mogelijk over te brengen. En hij blijkt een groot kenner van Cruijff en vele andere sportcollega's. De auteur heeft zijn honorarium bestemd voor de Johan Cruyff Foundation.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Het verschil tussen een goede en een slechte voetballer
2. Stel je hebt 16 goede spelers, heb je dan ook een goed team?
3. Stel je hebt een goed team, waarom heb je dan een coach nodig?
4. Wat is het verschil tussen een goede en een slechte coach?
Bronnen
Index op personen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan