
De designfactor
Waarom alles onweerstaanbaar wordt als het mooi en makkelijk is
Paperback Nederlands 2016 9789461261915Samenvatting
Waarom wordt het ene product een hit en het andere een flop? Het antwoord is design. Alleen als het mooi en makkelijk is staan klanten in de rij. Aantrekkelijk design is de beslissende factor voor succes geworden.
De stoel waarop je zit, de veggieburger op je bord, de knipbeurt bij je barbier, het geluid dat de deur van je auto maakt als je hem dichtgooit: alles is bewust vormgegeven. En het werkt: design is inmiddels belangrijker dan prijs, kwaliteit of techniek.
In 'De designfactor' laat Lucas Verwey zien hoe de wereld om ons heen is ontworpen. Aan de hand van bekende en onbekende ontwerpen legt hij uit wat dat eigenlijk is, design. Wat levert het op? Is het altijd goedbedoeld of worden we gemanipuleerd? En hoe kun je zelf mensen verleiden met aantrekkelijke producten en diensten?
Specificaties
Expertrecensies (1)
Interviews en artikelen (1)
Over Lucas Verwey
Inhoudsopgave
01. de torenhoge verwachtingen van design
02. design maakt alles eenvoudiger
03. wat is een sterontwerper en wat heb je eraan?
04. geef het verhaal vorm, want dat is wat verkoopt
05. design moet de verkoop aanjagen
06. design brengt verandering
07. design is soms bijna kunst
08. kun je de files korter maken met design?
09. diensten vormgeven als producten
10. designs innige band met duurzaamheid
11. de evolutie van de auto als designdroom
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan