Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Pricing power

The practical guide to profitable growth

E-book Epub met watermerkbeveiliging Engels 2022 9789461265081
Verkooppositie 4579Hoogste positie: 4579
Direct te downloaden

Samenvatting

A rock-solid pricing policy is the key to profitable growth. Don't let the market determine your prices and make sure that customers are willing to pay what you ask.

Price is the main profit driver. A percent price increase yields much more than a percent cost reduction or a percent volume increase. But how do you know what the right price is? In this book you will discover step by step how to set attractive prices based on the value you provide to your customers. This will give you pricing power and ensure that you're no longer at the mercy of the vagaries of the market.

Pricing Power is the first book that makes pricing simple, practical and immediately applicable. Whether you're an entrepreneur or leading a multinational, this book is a must-read for anyone looking to grow their business in a profitable way. Joris Smits shares his knowledge and experience, using dozens of recognizable practical examples.

Specificaties

ISBN13:9789461265081
Taal:Engels
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:192
Druk:1
Verschijningsdatum:2-5-2022
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Joris Smits

Joris Smits is een gepassioneerd pricing-expert die tal van bedrijven in uiteenlopende industrieën heeft geholpen hun prijsbeleid praktisch en concreet te verbeteren. Zijn missie is bedrijven helpen de beste prijs te krijgen voor de waarde die ze leveren. Zijn kenmerk is het vinden en implementeren van oplossingen die werken in de echte wereld, door te balanceren tussen strategische doortastendheid en operationele uitvoerbaarheid. Voor de start van zijn carrière studeerde Joris bedrijfskunde aan de Universiteit van Amsterdam. Op het moment van het verschijnen van dit boek is Joris wereldwijd verantwoordelijk voor de pricing-competentie van één van de grootste voedingsingrediëntenbedrijven ter wereld. Daarnaast treedt hij graag op als gastspreker en coacht hij bedrijven in het verbeteren van hun prijsbeleid. Joris nodigt je uit op de website van dit boek, www.pricing-power.nl en op zijn LinkedInprofiel, www.linkedin.com/in/smitsjoris/.

Andere boeken door Joris Smits

Inhoudsopgave

Preface
Justification

CHAPTER 1
Price, the main profit driver

CHAPTER 2
The foundation: value-based pricing

CHAPTER 3
Differentiate your prices

CHAPTER 4
Use price anchors to be relatively cheap

CHAPTER 5
Use charm pricing and other psychological pricing techniques to appear cheaper

CHAPTER 6
Implement volume tiers to generate more revenue

CHAPTER 7
Bundle your prices to boost your customers' average spend

CHAPTER 8
Get the last drop with dynamic pricing

CHAPTER 9
Innovate your pricing model to stay relevant

CHAPTER 10
Boost conversion with value-based price communication

CHAPTER 11
Big deals should be a big deal

CHAPTER 12
Prioritize pricing power in your long-term business strategy

CHAPTER 13
Get your pricing operating model right

EPILOGUE
Towards a 50/50 culture

About the author
Bibliography

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Pricing power