Lees verder
Eric van Arendonk RM is docent Commerciële Economie bij de Hogeschool Utrecht (HU), auteur van Neuromarketing en zelfstandig marketingadviseur.
Meer over de auteursNeuromarketing
Maximale impact met marketing en communicatie
Paperback Nederlands 2013 1e druk 9789462200050Samenvatting
Ons onderbewustzijn bepaalt voor 95 procent ons gedrag. Nieuwe technieken uit de medische wetenschappen maken het mogelijk om deze processen in het brein zichtbaar te maken. Ineens zien we waarom consumenten doen wat ze doen en hoe merken en marketingcommunicatie bepaalde emoties activeren. Neuromarketing laat zien dat emoties zichtbaar en oproepbaar zijn.
Dit boek biedt need to know-informatie voor merkenbouwers en iedereen die zich professioneel bezighoudt met communicatie. Kennis van neuromarketing zal merken sterker maken en communicatie effectiever. Daarnaast is het ook nog eens boeiend om te lezen wat er zich in je hersenpan afspeelt.
De marketeer die niet leert, zorgt niet goed voor 'zijn' merk en de klanten van het merk. We moeten blijven leren over die intrigerende consument. Hoe grillig, onvoorspelbaar en adaptief die ook is! Daarom is het fascinerend om juist te leren hoe ons brein werkt. Het merk laden verdient constante aandacht, voeding en zorg. Dit boek verschaft ons inzichten in de manier waarop merken laden beter kan. Een must read voor hen die het versterken van de betekenis, de kracht en de waarde(n) van het merk echt tot hun verantwoordelijkheid maken. En niet alleen vanuit economische motieven, maar ook vanuit de opvatting dat een sterk merk wordt gemaakt en onderhouden door 'rentmeesters' die hun werkelijke uitbetaling in de toekomst behoren te krijgen.
Jacques Kuyf, CEO - FD Mediagroep
Neuromarketing is een game changer. Niet de zoveelste buzz en moneymaker voor zelf uitgeroepen marketinggoeroes. In dit boek wordt haarfi jn en met interessantevoorbeelden uitgelegd waarom dat zo is en waarom neuromarketing onze modellenover hoe klanten denken en beslissen letterlijk op hun kop zet. Eric, Karel en Adriaan: schitterend werk met dit volledige en toegankelijke boek!
Marc Van de Perre, managing partner Interface Marketing en auteur van Ken uw Klant: klantwaardemanagement als motor voor uw marketing
Met het toepassen van neurosciencetechnieken krijgen marketing en marktonderzoek onmiskenbaar een nieuwe dimensie die communicatie en productontwikkeling effectiever en doeltreffender kan helpen inzetten. Karel Smit, Adriaan Polderman en Eric van Arendonk zetten met dit boek de ontwikkelingen op een rijtje en geven treffend aan dat de combinatie van de nieuwste neurotechnieken met bewezen onderzoeksmethoden verrassende nieuwe inzichten oplevert die het vak van de marketeer op een hoger plan tillen. Een must read voor wie bij wil blijven in een zichsnel ontwikkelende wereld!
Drs. Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur onderzoeksbureau Motivaction en voorzitter MOA
Specificaties
Expertrecensies (3)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (4)
Over Eric van Arendonk
Over Adriaan Polderman RM
Over Karel Smit RM
Inhoudsopgave
Inleiding
1. Van neuro-onderzoek naar neuromarketing
2. Neurotechnieken
3. Het brein
4. Het ondebewuste
5. Neuromarketing gebruiken bij marktonderzoek
6. Neuromarketing en ethiek
7. Een sterker merk
8. Veranderende marketingfuncties
9. 25 wetmatigheden
10. Het MRI-onderzoek
11. Hoe verder?
Bijlagen
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan