

Dr. Lillian Glass, de 'First Lady van Communicatie', is een gerespecteerd autoriteit op het gebied van communicatie en de psychologie van menselijk gedrag.
Meer over Lillian GlassDe bodylanguage van leugenaars
Van leugentjes om bestwil tot pathologisch bedrog
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789462960442Samenvatting
Ben je wel eens voor de gek gehouden of opgelicht? Verraden door een vriend, familielid of collega, opgelicht in het bedrijfsleven, of bedrogen door een echtgenoot? Wees gerust: je bent niet de enige. In 'De bodylanguage van leugenaars' deelt expert Lillian Glass haar methode om bedrog te kunnen ontmaskeren. Aan de hand van foto’s van beroemdheden zoals Bill Clinton en Lance Armstrong, leert ze je de ‘overduidelijke’ signalen te herkennen die mensen afgeven op het moment dat zij een leugen vertellen.
Door het analyseren van bodylanguage, gezichtsuitdrukkingen, spraakpatronen en zelfs online schrijfpatronen heb je direct door wie een ‘onschuldig’ leugentje om bestwil verteld en wie een pathologisch leugenaar is. Zo sta je sterker in het leven en laat je je nooit meer in het ootje nemen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding
1. Wat is een leugen?
2. De prijs van een leugen
3. De evolutie van een leugenaar : waarom dieren (inderdaad, dieren!), kinderen en jonge mensen liegen
4. Zeven redenen waarom volwassenen liegen
5. Leugenaars op internet
6. Intuitie en context
7. De bodylanguage van een leugenaar
8. De gezichtsexpressie van een leugenaar
9. De stem van een leugenaar: toonhoogte, volume, intonatie en spreektempo
10. Inhoud: meer dan alleen woorden
11. Ogen die liegen: geliefden die elkaar bedriegen
12. Een schets van de grootste leugenaars van allemaal: psychopaten en sociopaten
Over de auteur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan