

senior adviseur, ICSB Marketing en Strategie.
Meer over de auteursKlant in zicht
Marketing voor not-for-profit organisaties (PDF-download)
E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789491995057Samenvatting
Onder invloed van privatisering, deregulering en veranderende wet- en regelgeving zijn organisaties die zonder winstoogmerk ondernemen steeds meer genoodzaakt nieuwe geldbronnen te vinden en klantgerichter te werk gaan.
'Klant in zicht' is een praktische handleiding voor managers in not-for-profitorganisaties en helpt hen stapsgewijs (en met talloze voorbeelden) met het opzetten van de marketingstrategie en het marketingbeleid. De auteurs bieden handvatten om de marketingactiviteiten aan te sturen en de effectiviteit ervan te meten en verbeteren.
Marleen Bekkers, Rob Beltman en Kris Brees zijn partners bij ICSB Marketing en Strategie, een Rotterdams adviesbureau voor marketing- en strategievraagstukken. De auteurs hebben jarenlange ervaring met het begeleiden en ondersteunen van de strategievorming voor organisaties in uiteenlopende sectoren.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Marleen Bekkers
Over Rob Beltman
Over Kris Brees
Inhoudsopgave
1. Waarom marketing voor not-for-profitorganisaties?
2. Toenemende behoefte aan marketing
3. Visie en missie kernachtig opstellen
4. Strategische marketingplanning
5. Zicht op de buitenwereld: externe analyses
6. De eigen organisatie in kaart: interne analyses
7. Marktgerichte strategie
8. Marktgerichte keuzes maken
9. Positionering en merken bouwen
10. Communicatie
11. Het marketingbeleid verwezenlijken
12. Het marketingresultaat meten
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan