Lees verder
Ronald Voorn is een marketing- en merkenstrateeg die o.a. bij Heineken wereldwijd verantwoordelijk was voor het marketingbeleid.
Meer over de auteursVoodoo marketing
De geheime trucs om consumenten te verleiden
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 1e druk 9789492196057Samenvatting
Worden consumenten inderdaad steeds slimmer? Hoe kan het dan toch dat ze zich nog altijd gemakkelijk laten beïnvloeden? In 'Voodoo-marketing' wordt blootgelegd op welke (soms omstreden) manieren bedrijven en overheden dat doen. En hoe consumenten zich daartegen kunnen wapenen.
Allerlei partijen bedenken dagelijks nieuwe technieken en psychologische strategieën om producten of diensten aan de man te brengen of gedrag te beïnvloeden. Daar is niets mis mee. Maar als de consument niet weet welke technieken en strategieën dat zijn, is sprake van een oneerlijke 'strijd'. Dit boek wil zorgen voor een level playing field.
'Voodoo-marketing' is geschreven voor consumenten én voor professionals die werken in marketingcommunicatie en bij bedrijven die zich bezighouden met het verleiden van consumenten. Voor verkopers is dit boek een ultieme checklist om te bepalen welke verkoopmethoden ze wel of bewust niet willen gebruiken. Voor eerstejaarsstudenten is het een heldere inleiding in een aantal van de persuasieve communicatiemethoden.
Dit boek is vermakelijk en verbijsterend. Na het lezen ervan weet je hoe je de nieuwste verkoopmethoden kunt ontdekken en leer je een aantal technieken waarmee je jezelf kunt beschermen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Ronald Voorn
Over Jan Dijkgraaf
Inhoudsopgave
1. Inleiding
2. Wat gebeurt er in ons brein?
3. Waarom deugt voodoo-marketing niet?
4. Welke methodes zijn fair?
5. Welke methodes zijn op het randje?
6. Welke methodes zijn echt voodoo?
7. Wat kunnen we doen tegen voodoo-marketing?
8. Welke rol kan de omgeving spelen?
9. Hoe komen bedrijven tot good do-marketing?
10. Wat brengt de toekomst?
Nawoord
Bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan