Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Stuck on the Platform

Reclaiming the Internet

Paperback EN 2022 9789493246089
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Geert Lovink is een Nederlandse mediatheoreticus, internetcriticus en auteur van Uncanny Networks (2002), Dark Fiber (2002), My First Recession (2003), Zero Comments (2007), Networks Without a Cause (2012), Social Media Abyss (2016), Organization after Social Media (met Ned Rossiter, 2018) en Sad by Design (2019). In 2004 richtte hij het Institute of Network Cultures op aan de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Dit centrum organiseert conferenties, publicaties en onderzoeksnetwerken zoals Video Vortex (online video), The Future of Art Criticism en MoneyLab (op internet gebaseerde verdienmodellen in de kunsten). Recente projecten gaan over experimenten met digitaal uitgeven, kritisch meme-onderzoek, participatieve hybride evenementen en precariteit in de creatieve sector. Sinds december 2021 is Lovink benoemd tot hoogleraar Kunst en Netwerkculturen bij de afdeling Kunstgeschiedenis, Faculteit der Geesteswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam.
We zitten allemaal klem. Hoe hard je ook probeert apps van je telefoon te verwijderen, je wordt toch weer terug verleid. Doom scrollen is het nieuwe normaal van een leven dat 24/7 online plaatsvindt. Wat gebeurt er als je thuiskantoor begint te voelen als een callcenter en je te moe bent om uit te loggen bij Facebook? We zijn verslaafd aan grootschalige platforms, niet in staat terug te keren naar het luchthartige tijdperk van gedecentraliseerde netwerken. Hoe kunnen we de toenemende onvrede over de toestand van het platform begrijpen? Zoomvermoeidheid, cancelcultuur, cryptokunst, NFT's en psychische terugval vormen kernelementen voor een algemene theorie van platformcultuur. Geert Lovink pleit ervoor dat we het internet op onze eigen voorwaarden terugeisen. Stuck on the Platform is een weerbarstig betoog over de opkomst van platformalternatieven, gebaseerd op een diep begrip van de digitale malaise.

Specificaties

ISBN13:9789493246089
Taal:EN
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:208
Uitgever:Valiz
Verschijningsdatum:28-4-2022
Hoofdrubriek:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Stuck on the Platform