Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Preview

Annelies Huisingh | 17 februari 2021 | 3-4 minuten leestijd

Impact door innovatie - Praktisch handboek om juist nu te vernieuwen

Het eerste boek van Annelies Huisingh brengt innovatie dichtbij. Succesvol vernieuwen, innovatief werken en innovatie(f) organiseren. Ze laat zien dat de weg naar vernieuwing makkelijker is dan je soms denkt wanneer je uit gaat van drie uitgangspunten en acht basisprincipes.

Ben jij als manager vooral druk met vandaag en weet je dat morgen ook aandacht verdient maar kom je er niet toe? En herken je de  ‘ja maars': we hebben nu geen tijd, mijn mensen hebben er geen oog voor, het is te moeilijk of onze organisatie kan het niet aan.  Na meer dan 25 jaar ‘ja maars' omzetten in kansrijke vernieuwing besloot ik mijn ervaringen te delen in dit boek en daarmee anderen te inspireren elke dag met vernieuwing bezig te zijn. Ik heb ervaren dat je grip krijgt op innovatie als je uitgaat van drie uitgangspunten:

1. Maak het niet te moeilijk, gewoon doen. Dat kan prima als je het gestructureerd en pragmatisch aanpakt en uitgaat van je eigen creativiteit en inhoud. Vaak is innovatie een los ding dat erbij moet. Wanneer je dit principe omdraait en innovatie onderdeel maakt van je dagelijkse routine, kun je ook succesvol zijn.
2. Buiten winnen begint binnen - overtuigend weerleg ik het idee dat innovatie alleen kan als je innovatie lostrekt van de dagelijkse business. Geen ‘innovation biospheres' maar duurzaam vernieuwen inbedden in je organisatie door samenwerking en co-creatie door en met de mensen in, of nauw betrokken bij de organisatie.
3. Innovatie is het leukste wat er is - door de funfactor van innoveren te omarmen kun je innoveren veel makkelijker opnemen in je dagelijkse routine.

Impact door innovatie biedt handvatten om innovatie van A tot Z vorm te geven, praktisch vertaald vanuit je strategie. Door een eenvoudige test krijg je inzicht in je innovatiekracht als individu en die van je organisatie en lees je hoe je die kracht kunt versterken. Bovendien ontdekte ik in de loop der jaren dat de kans op succes groter is als wordt voldaan aan acht basisprincipes van waardevolle innovatie:

- Innovatie is groei: elk nieuw inzicht biedt een kans om te ontwikkelen en groeien. Maar welke kans pak je op welke manier op?
- Innoveren is onbeperkt nieuwsgierig zijn: het verzamelen van inzichten begint niet met een zak met geld, het begint met een gezonde dosis nieuwsgierigheid.
- Innoveren is teamwork: succesvol innoveren doe je samen, allereerst met je klant, maar vooral ook met al je collega's - van kantinemedewerker tot directeur, van inkoper tot fabrieksmedewerker. Juist de personen die de anderen erbij betrekken, komen tot echte vernieuwing en verandering.
- Innoveren ligt soms gewoon op je deurmat: je kunt al heel innovatief zijn door op een andere manier naar de werkelijkheid te kijken.
- Altijd relevant: stem je aanbod af op wat jouw klant écht drijft.
- Met unieke waarde: bied je iets dat waarde toevoegt, in plaats van al het andere?
- Meten, weten, falen en weer doorgaan: een ontwikkelproces zit vol uitdagingen. Stel je zelf  steeds weer de vragen: ‘Wil ik het?', ‘kan ik het?' en ‘doe ik het?'
- Marktbewerking is de sleutel tot succes: kies een uitgekiende aanpak met heldere doelen, met wie, voor wie en je marketing- en salesaanpak

Dit boek verschaft je een blauwdruk om zelf met innovatie aan de slag te gaan. Hoe bed je innovatie duurzaam in je organisatie in en hoe creëer je een innovatieve mindset? Het antwoord op deze vraag wordt je stap voor stap aangereikt, aan de hand van vragen en opdrachten, met methoden en voorbeelden.

Annelies Huisingh RM MBA heeft ruim 25 jaar ervaring als manager, directielid en adviseur in Marketing en Innovatie bij toonaangevende bedrijven als Henkel, Unilever, FrieslandCampina, RedBull en SaraLee/DE. Met haar passie voor vernieuwing heeft zij inmiddels vele bedrijven ondersteund met het vergroten van hun innovatiekracht. Annelies is auteur van Impact door Innovatie.

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden