OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 902 van 19.508 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    13 mei 2008
    Annelies Bakelaar
    In dit dunne boekwerkje concentreren de auteurs zich op bevindingen van het management en de klanten van zowel publieke als private SSC's. Het leveren van kwalitatieve services tegen een goede prijs is en blijft één van de belangrijkste motieven voor het opzetten van een SSC. Dit kleine, maar handzame en praktische boek is toegankelijk geschreven, bevat precies het juiste aantal pagina's om het boek in één keer uit te kunnen lezen. Heerlijk, eindelijk een praktisch managementboek over de ontwikkeling van SSC's zonder teveel woorden.
    recensie
    Werk en loopbaan
    13 mei 2008
    Annelies Bakelaar
    'Wat zou Boeddha doen op het werk?' van de auteurs Franz Metcalf en B.J. Gallagher Hateley is een toegankelijk (werk)boek vol praktische lessen en tips die de lezer helpen om minder stressvol in het leven en vooral in de werksituatie te staan. Het boekje inspireert en stimuleert een goede werkcultuur. 'Wat zou Boeddha doen op het werk?' is een vervolg op het succesvolle 'Wat zou Boeddha doen?'
    recensie
    Mens en maatschappij
    13 mei 2008
    Jaap Hollaar
    'Basisboek sociaal onderzoek' is geschreven door de auteur Peter Swanborn. Hij schrijft regelmatig op dit boeiende terrein. Leerboeken op dit gebied veranderen snel, overeenkomstig het vakgebied. De auteur heeft in een bestek van ongeveer driehonderd pagina's aangegeven wat belangrijk is en wat niet. Een boek voor degenen die zicht willen krijgen op sociaal onderzoek en op de belangrijkste keuzeproblemen waarvoor onderzoekers in de praktijk komen te staan.
    recensie
    Marketing
    13 mei 2008
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Een van de eerste dingen die ik doe zodra ik een boek in mijn handen krijg is de achterkant lezen. Hiermee hoop ik een beetje indruk te krijgen wat ik van het boek kan verwachten. De eerste alinea van de flap van dit boek belooft heel wat. Onder andere dat u een onthullend kijkje achter de schermen van de supermarkt krijgt. De auteur heeft zelf jaren bij een Nederlandse supermarkt gewerkt als communicatiemanager en is daarnaast vakbladjournalist. Genoeg, ik ben overtuigd, ik ga het lezen.
    nieuws
    Economie
    13 mei 2008
    Joep Schrijvers
    2-3 minuten leestijd
    Gunther Wallraff heeft weer van zich laten horen. De man die wereldberoemd werd met zijn boek Ik Ali, is weer eens undercover gegaan. Nu bij een industriële broodjesbakkerij, die aan de slecht bekend staande prijsvechter Lidl levert. Zijn bevindingen waren voor hem zo ernstig dat hij in zijn artikel voor het gerenommeerde weekblad Die Zeit opriep tot een consumentenboycot van de supermarktketen.
    column
    13 mei 2008
    Jaap Boonstra
    2-3 minuten leestijd
    Mijn eerste echte verandertraject deed ik volgens het boekje. Het ging om een fusie van twee verzekeringsbedrijven en ik was gevraagd om het fusieproces te begeleiden. Enthousiast ging ik aan de slag. Aan alle medewerkers werd een vragenlijst voorgelegd. De gegevens uit de vragenlijst werden vervolgens besproken in groepsgesprekken met medewerkers en managers. Gaandeweg begonnen zich de contouren af te tekenen van de nieuwe organisatie.
    nieuws
    Economie
    13 mei 2008
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Afgelopen weekend is bekend gemaakt dat de Grameen Bank van Nobelprijswinnaar Mohammed Yunus tegenwoordig microleningen verstrekt aan ‘minder kredietwaardigen’ in de New Yorkse Bronx. Op een steenworp afstand van ’s werelds belangrijkste financiële centrum: Wallstreet.
    recensie
    Economie
    13 mei 2008
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Tim Harford is typisch zo'n schrijver die er schik in heeft mensen op het verkeerde been te zetten. In zijn nieuwe boek, Waarom we doen wat we doen, met de ondertitel 'De logica van ons gedrag', gebruikt hij economisch onderzoek om te laten zien waarom de pijpepidemie die enkele jaren geleden in de Verenigde Staten de kop opstak, het gevolg was van volstrekt rationeel handelen van tienermeisjes.
    recensie
    internet en social media
    13 mei 2008
    Erik-Jan Bulthuis
    1-2 minuten leestijd
    Meerdere films gaan over het bevriezen van mensen die pas jaren later weer 'tot leven geroepen worden'. Stel nu dat ik iemand uit mijn vrieskast zou pakken die ik daar een jaar of 10 geleden in heb gestopt. Hoe zou deze persoon zijn weg vinden in de samenleving? Hoe zou hij zich handhaven in het bedrijfsleven? Eén van de zaken die hem zal opvallen zijn de enorme communities die ontstaan zijn op internet. Op Hyves kun je blogs van iedereen lezen, via Marktplaats ben je zo van je oude spullen af en Wikipedia is een enorme bron van informatie, verzameld door een groep fanatiekelingen.
    recensie
    Internet en social media
    13 mei 2008
    Erik-Jan Bulthuis
    1-2 minuten leestijd
    Meerdere films gaan over het bevriezen van mensen die pas jaren later weer 'tot leven geroepen worden'. Stel nu dat ik iemand uit mijn vrieskast zou pakken die ik daar een jaar of 10 geleden in heb gestopt. Hoe zou deze persoon zijn weg vinden in de samenleving? Hoe zou hij zich handhaven in het bedrijfsleven? Eén van de zaken die hem zal opvallen zijn de enorme communities die ontstaan zijn op internet. Op Hyves kun je blogs van iedereen lezen, via Marktplaats ben je zo van je oude spullen af en Wikipedia is een enorme bron van informatie, verzameld door een groep fanatiekelingen.
    nieuws
    Algemeen management
    12 mei 2008
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Volgens Atilla Aytekin, auteur van Atilla’s Dutch Dream, is het stijgende aantal Turkse ondernemers in Nederland prima te verklaren. “De tweede generatie komt eraan. Hun vader was bakker, zij beginnen een keten van bakkerijen.”
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    9 mei 2008
    Daniëlle de Jonge
    'Schrijven gaat met vallen en opstaan, met schrappen en herschrijven', zo lees ik in het boek Stijlwijzer van Arjen Ligtvoet. Heel herkenbaar, want het is mij nog nooit gelukt om een tekst in één keer helemaal naar mijn zin te maken. Afgezien van taalfouten valt er in de stijl van teksten vaak een hele slag te maken. Dit boek maakt op praktische en humoristische wijze duidelijk waar u zoal op moet letten om te voorkomen dat uw tekst direct naar het eeuwige archief verdwijnt.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    IK
    9 mei 2008
    Peter Vermeulen
    3-5 minuten leestijd
    'IK is het belangrijkste boek dat je ooit voor ogen hebt gehad' is de openingszin op de achterzijde van het boek van Remco Claassen en Mayta Braun. Hiermee wordt in ieder geval direct de interesse van de lezer gewekt, en tevens een hoge verwachting geschapen. 
    nieuws
    Leiderschap
    9 mei 2008
    Pierre de Winter
    2-3 minuten leestijd
    Nederland zou 25 procent minder managers herbergen. Maar ’s lands kundigste management bashers, Mathieu Weggeman en Jaap Peters, zijn nog niet overtuigd. “Wanneer wordt iemand nou nog ‘manager’ genoemd?”
    achtergrond
    Economie
    9 mei 2008
    Dick Pels
    5-7 minuten leestijd
    Alles wat vast is vervluchtigt, aldus Karl Marx in een beroemd aforisme over de permanente revolutie die door het kapitalisme wordt aangejaagd. Marx wist nog zeker dat het kapitalisme aan zijn inwendige tegenstellingen ten onder zou gaan. Een ernstige vorm van wensdenken. Een volstrekt harmonieuze maatschappij zonder spanningen en conflicten is sowieso een totalitair monstrum.
    recensie
    Internet en social media
    8 mei 2008
    Mark Murkes
    Tegenwoordig zit het bij iedere onderneming wel tussen de oren dat het internetkanaal niet meer te verwaarlozen valt. De mogelijkheden van digitale interactie zijn echter zo breed, dat het moeilijk is om het complete speelveld te overzien. Zeker op het gebied van e-marketing lijken de mogelijkheden onbeperkt. Een effectieve inzet is dan ook een complexe aangelegenheid. Valt deze uitgebreide materie samen te vatten in een boekje van amper 150 pagina's? Pieter de Nijs, Menno Heling en Michiel van Gaalen doen een dappere poging.
    recensie
    Leiderschap
    8 mei 2008
    Pierre de Winter
    1-2 minuten leestijd
    Je moet het maar durven. In een tijd waarin ongeveer wekelijks een boek verschijnt over leiderschap een boek publiceren over... leiderschap. Volgens hoogleraar Sales en Account management Willem Verbeke was het toch nodig.
    nieuws
    Personeelsmanagement
    8 mei 2008
    Hans van der Klis
    1-2 minuten leestijd
    Werk en privé beginnen steeds meer door elkaar te lopen, blijkt uit onderzoek van EPN.
    recensie
    Werk en loopbaan
    7 mei 2008
    Peter Vermeulen
    En 'En binnenkort ben ik even helemaal sabbatical!' beschrijft Pierre de Winter wat een sabbatical inhoudt, waarvoor deze kan dienen en hoe je een sabbatical voor jezelf kunt organiseren en realiseren. Het boek geeft mogelijkheden en tips voor iedereen die daarin geïnteresseerd is of een sabaticcal overweegt. Pierre de Winter beschrijft zijn ervaringen bij zijn voorbereiding en vervolgens zijn negen maanden sabbatical in Zambia en Malawi. Zijn doel is om mensen te bereiken die inspiratie zoeken voor het nemen van een sabbatical. Is het Pierre de Winter, naast het realiseren van zijn reis, ook gelukt een goed boek te schrijven over dit onderwerp?
    recensie
    Algemeen management
    7 mei 2008
    Henk Hogeweg
    3-4 minuten leestijd
    Klimaat is hot, afval is not. Wakker geschud door de film 'An Inconvenient Truth' van Al Gore, is er momenteel veel aandacht voor milieu en klimaat. Niet dat er, volgens de maker van de film, sindsdien al zichtbaar veel is veranderd overigens. Er zal meer moeten gebeuren. 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden