OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    3174939

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    129 resultaten
    Interview
    Marketing
    11 november 2024
    Bas Hakker
    5-6 minuten leestijd
    Lisa van Noorden is kunstenaar en creatief strateeg voor grote organisaties. Met haar boek, ‘De Mondriaan van Marketing’, inspireert ze anderen om verder te kijken dan standaardoplossingen. In ons gesprek deelt Van Noorden haar visie op hoe creativiteit merken kan laten schitteren en vertelt ze over hoe kunst een voorbeeld kan zijn voor merkdenkers.
    Interview
    Marketing
    28 oktober 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Samen met Marjolijn Meynen schreef Ed Stibbe ‘Duurzame verleiding’. Het gaat erover hoe je als bedrijf jouw duurzame ambities vertaalt naar unieke waarde voor de klant. Daarvoor is het belangrijk eerst te snappen met wie je te maken hebt en daarna pas iets te ‘verkopen‘. Stibbe: ‘zorg ervoor dat je met je duurzame ambities ook echte waarde voor een klant creëert.‘
    Interview
    Algemeen management
    30 september 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    André van Straten heeft een duidelijke visie op creativiteit: met training en doorzettingsvermogen kunnen we allemaal onze creatieve talenten beter benutten. En die creativiteit is meer dan nodig bij bedrijven en de overheid, juist nu in dit digitale tijdperk. Hij schreef er een boek over: ‘De creatieve revolutie’.
    Interview
    Ondernemen
    27 september 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Technisch bedrijfskundige Pieter Peelen helpt met zijn bedrijf Beter is Meer/ No Nonsancy mkb-bedrijven met groeien. Op basis van die ervaring en de wetenschap schreef hij het boek ‘Beter is meer’. Het gaat erover hoe je kan voorkomen dat je als groeiend bedrijf stil blijft staan als het tijd wordt om te gaan professionaliseren.
    Interview
    Marketing
    16 september 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Met ‘Customer Experience - Van cult naar cultuur’ schreven Eric de Haan en Jean-Pierre Thomassen hun derde boek over uitblinken in klantbeleving. Hierin gaat het vooral om het creëren van de perfecte cultuur en daarover spreken we Eric de Haan. ‘Het gaat erom dat het geen ‘to do’ is maar een ‘to be’ wordt.’
    Interview
    Algemeen management
    26 augustus 2024
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Eric de Haan schreef twee jaar geleden het boek ‘Luisteren is goud’. Met de service-expert bespreken we op een terras in Den Bosch waarom luisteren vandaag de dag zo belangrijk is, en hoe het beter kan.
    Interview
    Marketing
    13 augustus 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    ‘Marketing Made Simple’ is de - logische - opvolger van bestseller ‘StoryBrand’ en wederom lanceerde Daan Schmidt de Nederlandse variant. Hij wil met vijf overzichtelijke stappen Nederlandse ondernemers helpen met hun groeiplannen.
    Interview
    Persoonlijke effectiviteit
    24 juli 2024
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    In ‘Voorelkaarkrijgkunde’ lanceert Marjolijn Feringa een methodiek om ambities waar te maken. Met een grote droom, een doel, kleine stapjes in de vorm van een draaiboek en goed evalueren kom je een heel eind.
    Interview
    Algemeen management
    17 juni 2024
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Kim Jansen helpt bedrijven met het aanpakken van grote verschillen op de werkvloer tussen generaties. Ze schreef daar het boek ‘Het generatie-effect’ over en hoopt jongeren en ouderen wat dichter tot elkaar te brengen. Want het begint allemaal met wederzijds begrip. Jansen: ‘Reverse mentoring, waarin jong en oud elkaar mentoren werkt echt heel goed.’
    Interview
    Marketing
    27 mei 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Peter Snoeckx schreef het boek ‘De retentie-economie’. Het is een van de eerste boeken over het abonnementenmodel. Het komt op een moment dat die manier van werken niet meer alleen veel voorkomt in de media- of telecomwereld, maar ook daarbuiten. Ver daarbuiten. Een gesprek over hoe je zo’n model tot een succes brengt.
    Interview
    Ondernemen
    24 april 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Antoinette Nunes schreef met ‘Driver’s Seat’ een boek dat ondernemers helpt niet langer in hun bedrijf te werken, maar áán hun bedrijf. Nunes leert je om het dagelijkse proces los te laten en te focussen op de lange termijn.
    Interview
    Marketing
    3 april 2024
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Rudy Moenaert (hoogleraar strategische marketing, TIAS School for Business & Society) en Henry Robben (hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit) schreven ‘The Customer Leader’. Met Robben bespreken we hoe je als leider een geweldig bedrijf neerzet zonder aan jezelf te denken: ‘Alle bedrijven vinden zichzelf natuurlijk innovatief, duurzaam en geweldig, maar als je dan even verder kijkt...’
    Interview
    Communicatie en media
    1 maart 2024
    Bas Hakker
    5-6 minuten leestijd
    Samen met Ann Maes, Frederik Picard en Chris van Gils schreef Bart Lombaerts het boek ‘Do tell’. We speken Lombaerts over de manier waarop je als bedrijf vertelt over duurzaamheid. Lombaerts: ‘Als het oprecht en eerlijk is, dan levert het jouw bedrijf een beter imago op.’
    Interview
    Marketing
    26 februari 2024
    Bas Hakker
    4-6 minuten leestijd
    In ‘Dutch Ad Men’ beschrijft Fred Kolsteeg, zelf oprichter van het reclamebureau ARA, de periode van 1864 tot 2000 in de Nederlandse reclamewereld. In het pre-digitale tijdperk werd er veel gepionierd in het reclamevak en dat levert goede verhalen op. Kolsteeg: ‘Ik vind het belangrijk dat de reclamemakers van nu hun klassiekers kennen.’
    Interview
    Organisatiekunde
    21 februari 2024
    Bas Hakker
    5-8 minuten leestijd
    Stephan Ummelen schreef ‘Betekenis & bullshit - Zingeving en marketing in de betekeniseconomie’. Een boek over de nadruk die bedrijven de laatste jaren leggen op zaken als duurzaamheid. Maar hoe oprecht zijn die waarden of purpose eigenlijk? Gaat het uiteindelijk alleen maar om geld?
    Interview
    Persoonlijke effectiviteit
    10 januari 2024
    Bas Hakker
    6-9 minuten leestijd
    Florence Pérès schreef de ‘Survivalgids voor tijden van verandering’. In het boek serveert zij 25 change hacks die ervoor zorgen dat je gemakkelijker kan omgaan met nieuwe omstandigheden. ‘Je hebt alleen invloed op je eigen gedachten.’
    Interview
    Personeelsmanagement
    5 januari 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    De bijna afgestudeerde Elias Schenk schreef met ‘Wie is hier de baas’ een handig boek over arbeidsrecht. En dat allemaal dankzij het TikTok-account waar Schenk met liefde en plezier uitlegt hoe leuk en boeiend arbeidsrecht kan zijn.
    Interview
    Ondernemen
    18 december 2023
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Niet alles meer alles zelf doen als een vakman, maar van jouw kleine bedrijf een echte onderneming maken. Dat zou volgens John Slabbekoorn een heleboel vrijheid en rust opleveren voor ondernemers. Hij schreef er een boek over: ‘Relaxed vlammen’. We spreken hem over het boek.
    Interview
    Verandermanagement
    20 november 2023
    Bas Hakker
    5-8 minuten leestijd
    Juri Hoedemakers schreef het ‘Handboek Hofnar’ met een duidelijke missie. Hij wil bewerkstellingen dat meer mensen de rol van hofnar op zich nemen binnen organisaties. Waarom? Omdat dan de werkelijkheid het gaat overnemen van de schijnvariant. Hoedemakers: ‘Vaak is er een tekort aan reflectie, waardoor de werkelijkheid naar de achtergrond verdwijnt.’
    Interview
    Persoonlijke effectiviteit
    30 oktober 2023
    Bas Hakker
    6-9 minuten leestijd
    Bart Heuvingh schreef samen met Tim Koning het boek ‘Groeimindset’. Hierin beschrijft de psycholoog en topsportbegeleider bij AZ Alkmaar hoe je focust op ontwikkelen in plaats van alleen op resultaten. Handig voor sporters, maar ook voor mensen in het bedrijfsleven. Heuvingh: ‘Wij willen een brug zijn tussen zelfhulpboek en wetenschap, door de praktische toepassingen mee te geven.’

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden