OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 3 van 140 resultaten
Interview
Algemeen management
12 mei 2023
Bas Hakker
5-8 minuten leestijd
Theo Hendriks schreef een boek over waarom verhalen vertellen zo belangrijk is: ‘Too Good to Be True’. Welke functie hebben verhalen? En moeten we niet allemaal iets beter in vertellen worden? We vroegen Hendriks naar het verhaal achter zijn boek: ‘Zorg dat je tot de verbeelding spreekt van mensen. Daarmee breng je mensen naar een andere werkelijkheid.’
Interview
Internet en social media
21 april 2023
Bas Hakker
6-9 minuten leestijd
Searchmarketingconsultant Bob Hardus schreef met ‘De Google formule’ geen aanklacht tegen de Amerikaanse multinational. Het was zijn ambitie om het businessmodel achter het 25 jaar oude bedrijf bloot te leggen.
Interview
Marketing
14 april 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Al in 2016 schreef de Australische Allan Dib een boek voor kleine ondernemers om aan de slag te gaan met wat simpele marketingprincipes. Het boek werd in vele landen een groot succes en recentelijk volgde de Nederlandse vertaling met de logische naam ‘Een marketingplan van 1 pagina’.
Interview
Mens en maatschappij
11 april 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Reisondernemer Elske Doets begon in de Coronaperiode BuddyBold, een platform waarmee ze jongeren koppelt aan senioren. Daardoor leerde ze de ouderenzorg een beetje kennen. Wat ze zag viel haar behoorlijk tegen: ‘Mensen zitten in donkere kamers te wachten tot ze dood gaan.’ Ze schreef er een boek over: ‘De leeftijdloze samenleving’.
Interview
Werk en loopbaan
24 maart 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Met ‘Overleven op de apenrots’ schreef Koen Durlinger een ode aan het kantoorleven. Natuurlijk kun je blijven mopperen over te veel jargon, lastige managers en stroperigheid, maar in zijn boek gaat het om de positieve punten van het werkende leven bij een groot bedrijf - en daar is dus niets mis mee.
Interview
Marketing
20 maart 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Marketing Queens is een collectief van zes marketingspecialisten. Hoewel ze allemaal hun eigen klanten hebben, werken de vakgenoten intensief samen: vragen elkaar om mee te denken, organiseren bijeenkomsten voor marketeers en schreven samen een boek: ‘Hét Marketingkookboek’. Wij spraken de queens Karin Boer en Annelies Velders.
Interview
Reclame en verkoop
20 februari 2023
Bas Hakker
4-6 minuten leestijd
Volgens Michael Humblet heeft bijna elk bedrijf zijn salesverhaal niet goed opgebouwd. Verkopers luisteren slecht en praten alleen over zichzelf om snel een deal te maken. In ‘Why now?’ vertelt hij hoe dat beter kan. Humblet: ‘Ik zie veel salesmensen die zich gedragen als een egoïstische asshole’.
Interview
Internet en social media
15 februari 2023
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Ina Boer was jarenlang uitgever van managementboeken, maar besloot drie jaar geleden als uitgeefcoach aan de slag te gaan. Onderdeel van haar werk is auteurs helpen bij het promoten van hun managementboek en LinkedIn is daarvoor een ideaal platform. Ze schreef een boek over hoe je dat handig aanpakt: ‘Zo bedenk je de perfecte post op LinkedIn’.
Interview
Persoonlijke effectiviteit
13 februari 2023
Bas Hakker
5-6 minuten leestijd
David de Kock en Arjan Vergeer braken 10 jaar geleden door met 365 Dagen Succesvol, een boek over persoonlijke ontwikkeling en succes. Na een decennium focus op ‘ik’, zal het de komende tijd over ‘wij’ en ‘liefde’ gaan in hun ogen. Ze schreven een nieuw boek: ‘Zugether’, over de kracht van verbinding.
Interview
Marketing
20 januari 2023
Bas Hakker
5-8 minuten leestijd
Paul ter Heyne baarde opzien met zijn boek ‘Genoeg van reclame’. Hierin legt hij uit waarom reclame bijna geheel overbodig is in zijn ogen, maar dat er sprake is van een Prisoners Dilemma: ‘Als er eentje reclame maakt, dan moet jij het ook gaan doen.’
Interview
Werk en loopbaan
12 december 2022
Bas Hakker
4-6 minuten leestijd
Aaltje Vincent schreef verschillende boeken over solliciteren. De meest recente gaat over werkgeluk: ‘Solliciteren naar werkgeluk’. Werkgeluk is een cruciale factor om te floreren in een nieuwe baan, maar op basis van een vacaturetekst kun je niet inschatten of je er werkgeluk zult vinden. Vincent: ‘Daarom pleit ik voor een goed onderzoek naar jouw toekomstige werkgever’.
Interview
Marketing
18 november 2022
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Er zijn in de marketingwereld momenteel twee grote stromingen. Aan de ene kant ondernemers en marketeers die geloven in groot worden via Google en Facebook/Meta en aan de ander kant mensen die vasthouden aan grote, bijna klassieke campagnes. Met ‘Sterk digitaal merk’ zoekt Ingmar de Lange echter de overlap tussen die twee werelden.
Interview
Marketing
4 november 2022
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Marketingexpert Irene van Cappellen schreef ‘Oh, maar deze is al klant’. Het gaat over het belang van het vasthouden van klanten en dat is al lastig genoeg. ‘Als je mensen echt gaat helpen, dan bouw je een relatie op.’
Interview
Persoonlijke effectiviteit
26 oktober 2022
Bas Hakker
5-8 minuten leestijd
Sinds de Coronacrisis zijn we er niet socialer op geworden, maar door samen met anderen te bewegen, ontstaat er een krachtig speelveld voor persoonlijke groei. Daarom schreef Fabio D’Agata ‘Samen intelligent bewegen’. D’Agata: ‘Samen bewegen is een katalysator van het echte leven’.
Interview
Personal finance
30 september 2022
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Met ‘Cashflow’ schreef Mark Soons een boek met handige financiële lessen voor ondernemers. Door slim geld weg te zetten en te beleggen krijg je veel meer grip op jouw financiën. Soons legt uit hoe je dat verstandig aanpakt.
Interview
Coaching en trainen
28 september 2022
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Met ‘Draaikont’ schreef coach Marlies van Dam het ultieme boek voor de generatie twintigers en dertigers. Dit echte blader- en doeboek moet deze twijfelkonten een beetje helpen bij de honderden keuzes die ze moeten maken in korte tijd.
Interview
Persoonlijke effectiviteit
19 september 2022
Bas Hakker
4-6 minuten leestijd
Paul Eikelenboom, Fokke Kooistra en Ivo Kouters schreven het boek ‘De wet van OER’. Het biedt een strategie om terug te keren naar wat je echt wilt in jouw werkende leven en - niet onbelangrijk - hoe je dat aanpakt. Paul Eikelenboom legt uit waarom dat belangrijk is.
Interview
Marketing
16 september 2022
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Anneloes Zuiderveen begeleidt ondernemers met marketing. Haar nuchtere aanpak leverde het boek ‘Je hebt geen zichtbaarheidsprobleem!’ op. Rode draad is dat ondernemers zich vaak met van alles bezighouden, maar minder met het belangrijkste: het binnenhalen van klanten.
Interview
Persoonlijke effectiviteit
24 augustus 2022
Bas Hakker
5-7 minuten leestijd
Arbeids- en organisatiepsycholoog Danny Mullenders schreef het boek ‘Laat je niet kiezen’. Hierin vertelt hij veel verschillende verhalen over zijn werk, maar er is wel degelijk een rode draad. Mullenders: ‘Het gaat er vaak om hoe je omgaat met tegenslag in een werksituatie.’
Interview
Organisatiekunde
15 juni 2022
Bas Hakker
5-8 minuten leestijd
Organisatieadviseur Mark Nijssen schreef een boek over wendbaarheid: Organiseren op je voorvoeten. Het is een genuanceerd verhaal waarin organisaties wordt aangeraden zo wendbaar te zijn als nodig is. ‘Het gaat om de balans’.