OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
Pagina 376 van 19.545 resultaten
preview
Coaching en trainen
22 mei 2018
Marijke Leys
3-4 minuten leestijd
Toen ik Traumasporen van Bessel Van der Kolk las, was ik zeer verbaasd daarin een brief te vinden van de APA (American Psychology Association) waarin zij een vraag afwezen om een extra diagnose op te nemen, namelijk die van de Complexe Posttraumatische Stressstoornis (Developmental Trauma Disorder).
recensie
Ondernemen
22 mei 2018
Jan Hoogstra
4-5 minuten leestijd
De serie Topondernemers bevat tot op heden drie boeken ‘Denken als..’. Naast Jeff Bezos (Amazon) en André Rieu is het boek Denken als Elon Musk verschenen.
recensie
Leiderschap
20 mei 2018
Paul Misdorp
4-5 minuten leestijd
In 2009 verscheen het invloedrijke boek van Simon Sinek Begin met het Waarom. Het boek had grote invloed op mensen in organisaties, omdat organisaties merkten dat zin- en betekenisgeving belangrijk zijn voor mensen die samen verantwoordelijkheid willen dragen voor een betere toekomst.
preview
Algemeen management
20 mei 2018
Wouter de Jong
9-13 minuten leestijd
Wonderlijk genoeg gaan reclames over horloges vaak over tijdloze momenten, waarbij je het niet in je hoofd haalt om te kijken hoe laat het is. Een man en vrouw zwoel kussend, met beiden een glinsterend horloge om. Een stoere bergbeklimmer die op een rots aan één arm hangt, waarbij om zijn pols een mooi klokje prijkt.
recensie
Algemeen management
18 mei 2018
Jan Hoogstra
5-6 minuten leestijd
Goede ideeën zijn tegenwoordig niet meer genoeg, je moet ze kunnen verkopen. Daarvoor zijn saaie presentaties met veel cijfers al niet meer voldoende, een gloedvol betoog is minimaal vereist.
column
Marketing
18 mei 2018
Pauline Neerman
3-4 minuten leestijd
De grote veranderingen in retail begrijpelijk maken, dat is onze missie geweest toen we aan de slag gingen met The Future of Shopping.
recensie
Verandermanagement
18 mei 2018
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Best practices mogen dan wereldwijd gebruikt worden, dat betekent niet dat ze ook effectief zijn. In tegendeel. Veel best practices zijn achterhaald, schadelijk of dwarsbomen innovatie. Door je te ontdoen van populaire, maar versleten ideeën en oplossingen creëer je nieuwe kansen voor innovatie en groei. Dat is de boodschap van Freek Vermeulen in Breaking Bad Habits.
preview
Economie
18 mei 2018
Kaj Morel
3-4 minuten leestijd
Wanneer het over economie gaat, lijken we wel makke schapen die braaf achter hun alwetende herder met de blauwe ogen aanlopen. We stellen geen vragen. We komen niet in opstand.
recensie
Leiderschap
18 mei 2018
Annemiek Sierhuis
4-5 minuten leestijd
De vrolijke Wim van der Leegte (geb. 1947) straalt op de kaft en het boek vertelt precies over deze gemoedelijke Brabander en oprichter van de VDL groep, die heel veel in zijn mars heeft.
recensie
Ondernemen
17 mei 2018
Sjors van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
Lees Het wereldschokkende en onweerstaanbaar lekkere verhaal van Tony's Chocolonely. Een ware rollercoaster op weg naar 100% slaafvrije chocola. Met journalist en schrijver Jeroen Siebelink als volleerd sterke verhalenverteller.
recensie
Strategisch management
17 mei 2018
Wiemer Renkema
3-4 minuten leestijd
De bedrijfscultuur-code van Daniel Coyle is een van de beste managementboeken die ik de afgelopen jaren heb gelezen. Coyle schrijft over zeer verschillende organisaties: van internet startups tot basketbalteams, van Pixar tot Navy Seals, van het kerstbestand in de 1e Wereldoorlog tot een restaurantketen.
recensie
recensie
Coaching en trainen
17 mei 2018
Nicole van Dijk
2-3 minuten leestijd
De cover geeft direct prachtig visueel weer waar het om draait in dit boek: kwetsbaarheid en kracht. Hoe leert u als coach/therapeut nieuwe manieren aan uw cliënten om hiermee om te gaan?
preview
Internet en social media
17 mei 2018
Stéphan Lam
2-3 minuten leestijd
Veel bedrijven zeggen dat ze social media inzetten, in werkelijkheid is het maar weinig ‘social’. Content wordt bedacht op de marketingafdeling, terwijl er diepgaande vakkennis beschikbaar is in de rest van de organisatie. In deze preview pleit Stéphan Lam om ‘social’ terug in social media te stoppen, middels de persoonlijke netwerken van de medewerkers.
recensie
Marketing
16 mei 2018
Annemiek Sierhuis
2-3 minuten leestijd
De titel trekt zeker de aandacht, want sinds wanneer is winnen zilver? Het boek ziet er mooi uit met een stevige kaft en een grote leesbaarheid alsmede op het eerste gezicht niet zo veel pagina's. Het zijn 97 bladzijden.
recensie
Leiderschap
16 mei 2018
Veerle Blajic-Kik
4-5 minuten leestijd
‘Leuk hoor, al die boeken over leiderschap, maar op den duur weet je niet meer wat je moet geloven, ze zeggen allemaal wat anders!’ Joël Aerts maakt daar korte metten mee en verzamelde de 14 belangrijkste manieren om je ontwikkeling te versnellen.
recensie
Ondernemen
16 mei 2018
Rick Lindeman
3-4 minuten leestijd
Geen vervoermiddel is zo typisch Nederlands als de fiets. Marian Rijk probeert in Een Eeuw in versnelling aan de hand van het familiebedrijf Gazelle de ontwikkeling van de fiets en van Nederland te schetsen.
preview
Algemeen management
16 mei 2018
Siemen Cox
4-5 minuten leestijd
De Blauwe Revolutie is een interactief werkboek voor ondernemers, corporate refugees en studenten. Het bevat een methodiek om je organisatie in vier overzichtelijke stappen te verduurzamen en dat vervolgens overtuigend te communiceren.
recensie
Communicatie en media
15 mei 2018
Sigrid van Iersel
2-3 minuten leestijd
Hoe neem je het publiek met een spannende plot op sleeptouw? En hoe spin je een complexe communicatieboodschap uit tot een interessant verhaal?
recensie
Algemeen management
15 mei 2018
Theo Sierhuis
2-3 minuten leestijd
Anno 2018 is de populariteit van de Agile ICT ontwikkelmethode nog steeds aan het groeien, niet enkel binnen de ICT, maar ook daarbuiten. Logisch, aangezien Agile vaak gelijk gesteld wordt met ‘meer klanttevredenheid’, ‘sneller reageren op marktontwikkelingen’ en ‘betrokken medewerkers’.