OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    504 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    24 november 2021
    Arvid Buit
    2-3 minuten leestijd
    Leiderschap door dialoog: dat beogen de auteurs van Einde discussie. En mán wat zijn ze daar goed in geslaagd. Volgens mij is dit de blauwdruk van een managementboek. Boordevol (!) inhoudelijke kwaliteit, druipend van persoonlijke ervaringen en ijzersterk beschreven en verbeeld. Ik durf te stellen dat iedere leider dit werk gelezen moet hebben.
    recensie
    Communicatie en media
    24 november 2021
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Lobbyist Karel Joos schreef een mooi betoog over de kracht van storytelling in zijn boek Boeie!. Met – hoe kan het eigenlijk ook anders – tal van voorbeelden uit de literatuur- en filmwereld.
    Interview
    Communicatie en media
    19 november 2021
    Bas Hakker
    4-6 minuten leestijd
    Sociaal psycholoog Pieternel Dijkstra herschreef haar tien jaar oude boek Op dezelfde golflengte dat weer helemaal actueel is. Ze beschrijft een methode waardoor hele verschillende mensen prima kunnen samenwerken.
    preview
    Communicatie en media
    17 november 2021
    Jerry Helmers
    3-4 minuten leestijd
    In Speechen voor gewone mensen deelt Jerry Helmers 7 inspirerende inzichten waarmee je je speech kunt vormgeven. In zijn preview vertelt hij over zijn boek.
    recensie
    Communicatie en media
    20 oktober 2021
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Een aantal klantervaringen herkennen we als tenenkrommend tot aan zwaar irritant. Hoe komen ze erop is dan de verzuchting? Martin Lindstrom is als marketingconsultant vaak ingeroepen om doorgeslagen bedrijven weer op de rit te krijgen. Bureaucratisch doorgeslagen of geen binding meer met de doelgroepen en klanten.
    recensie
    Algemeen management
    19 oktober 2021
    Annett Keizer
    2-3 minuten leestijd
    Wat is jouw communicatiestijl en hoe ga je om met mensen die het anders doen dan jij? Die vraag blijft de mens bezighouden als het gaat om succesvol samenwerken en samenleven.  
    recensie
    Communicatie en media
    15 oktober 2021
    Henk Jan Kamsteeg
    4-6 minuten leestijd
    Inclusief leiderschap vraagt om inclusieve communicatie. Hanan Challouki schreef er een zeer goed en praktisch boek over: Inclusieve communicatie. Voor wie in de marketing geen flaters wil slaan, een moetje!
    preview
    Communicatie en media
    7 oktober 2021
    Roland de Bruijn
    3-5 minuten leestijd
    Roland de Bruijn en Fons Trompenaars stellen in Einde discussie dat we kansen missen op voortgang, ontwikkeling en innovatie omdat we niet echt goed zijn in communiceren en samenwerken. Hun dialoogmethode Dialogue to Synergize (D2S) geeft je een concrete aanpak om dit wel te worden.
    recensie
    Communicatie en media
    5 oktober 2021
    Elly Stroo Cloeck
    3-4 minuten leestijd
    Weer een boek over efficiënter met je inbox omgaan? Nee! Cal Newport stelt in het verrassende Bevrijd! dat de komst van email onze hele manier van werken ingrijpend heeft veranderd. Email heeft gezorgd voor het ‘hyperactieve collectieve brein’. 
    recensie
    Algemeen management
    22 september 2021
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Effectief communiceren is een kunst. Het boek Communicatie-intelligentie van Fred Kendall en Anna Kendall helpt deze kunst een beetje onder de knie te krijgen.
    interview
    Algemeen management
    20 september 2021
    Paul Groothengel
    8-11 minuten leestijd
    Onze computer steun en toeverlaat? Vergeet het maar. Volgens tech-filosoof Martijn Aslander leidt ons gebrek aan digitale fitheid tot meer stress, minder werkplezier en steeds meer burn-outs. Veel kenniswerkers schamen zich voor hun digitale onhandigheid. Ze laten zich te veel afleiden door een tsunami aan mails, notificaties en andere digitale berichten. En kunnen zich niet meer concentreren op hun échte werk. 
    recensie
    Communicatie en media
    7 september 2021
    Eric van Arendonk RM
    1-2 minuten leestijd
    ‘Tips en tricks voor de communicators van vandaag en morgen', luidt de ondertitel van Het communicatie DNA. Een boek met een rijke schakering aan ervaringen van de auteur en anderen die het communicatie-vak uitoefenen. 
    recensie
    Communicatie en media
    2 september 2021
    Nico Jong
    1-2 minuten leestijd
    Mensen creëren hun eigen werkelijkheden. Alles wat we zien is onze eigen interpretatie van wat we zien. Door informatie weg te laten, kan onze ervaring van de werkelijkheid achteraf een illusie blijken.
    preview
    Algemeen management
    16 augustus 2021
    Lukas Burgering
    3-4 minuten leestijd
    Bij het woord CRISIS denken veel mensen direct aan heftige ontploffingen, uitslaande branden of andere vreselijke ongelukken. Dat zijn ook de meest in het oog springende situaties waarbij organisaties in een crisissituatie belanden. Maar ook fraude, mismanagement, sabotage, stakingen of afpersingen zijn  voorbeelden.
    recensie
    Communicatie en media
    13 augustus 2021
    Henk Jan Kamsteeg
    4-5 minuten leestijd
    Cal Newport biedt uitkomst voor menig professional. In zijn nieuwste boek bevrijdt hij ons van de druk van de talloze e-mails. Lees Bevrijd!, pas zijn tips toe en word pas echt effectief!
    achtergrond
    Algemeen management
    12 augustus 2021
    Bertrand Weegenaar
    9-13 minuten leestijd
    In 2016 heerste een positieve vibe rondom internet, platformen, en de activiteiten van sociale media. Daar is vijf jaar later weinig van over. Een reeks aan gebeurtenissen en publicaties over onderwerpen als de macht van Big Tech, deep fake, bedreigingen door cybercriminaliteit, en de inzet van sociale media om onze democratie te ondermijnen, hebben een zeer verontrustende ondertoon.
    nieuws
    Algemeen management
    2 augustus 2021
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Het gebruik van e-mail maakt mensen niet alleen improductiever, maar ook ongelukkiger, schrijft Cal Newport in Bevrijd! Dat komt omdat kenniswerk momenteel is georganiseerd rondom het ‘hyperactieve collectieve brein’. 
    recensie
    Communicatie en media
    29 juli 2021
    Franca Gribnau
    5-6 minuten leestijd
    Inclusieve communicatie is relevant voor overheden, maatschappelijke organisaties en bedrijfsleven. Maar wat is de waarde ervan? Welke kansen of beperkingen komen organisaties tegen? En hoe zet je inclusieve communicatie op, zodat het positief bijdraagt aan toegankelijkheid, (h)erkenning en begrip van jouw doelpubliek? Hanan Challouki deelt haar ervaring met dit actuele communicatiethema.
    interview
    Communicatie en media
    27 juli 2021
    Bas Hakker
    7-9 minuten leestijd
    Korneel Warlop is Corporate Communications Director Europe, Middle-East & Africa bij het grote Zwitserse chocoladebedrijf met Belgische en Franse roots, Barry Callebaut. Met het boek Het communicatie DNA wilde hij zijn ervaring in het corporate communicatievak doorgeven. De rode draad? Communicatie is veel meer dan sexy zaken als commercials, social media en werken met influencers.
    recensie
    Communicatie en media
    20 juli 2021
    Elly Stroo Cloeck
    3-4 minuten leestijd
    Weg met wollig, van Esther van der Voort en Huibert-Jan van Roes, is als een corona-proof conference: een theatershow met leuke woordspelingen, plaatsvervangende schaamte, leerpuntjes, veel herkenning en een grote glimlach, en dat allemaal gewoon op je bank thuis. Niet zo gek, met twee stand-up comedians als auteurs! 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden