OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Reclame en verkoop
Hier vindt u artikelen rond boeken over reclame en verkoop. Van koud bellen en acquisitie tot de offerte. Alles voor salesprofessionals en verkopers.
323 resultaten
recensie
Reclame en verkoop
18 mei 2023
Simone Blokhuis
3-4 minuten leestijd
Het verbaast me dat ‘Watertight Marketing - The proven process for serious business’ van Bryony Thomas niet echt trending is in Nederland. Ik hoorde er toevallig over en heb het boek met plezier gelezen.
preview
Reclame en verkoop
3 mei 2023
Erwin Wijman
3-4 minuten leestijd
Veel verkopers focussen op de vraag hoe ze het ideale product kunnen verkopen. Dat is de verkeerde vraag, schrijft Erwin Wijman in zijn nieuwe boek ‘Wat je verkoopt ben je zelf’: ‘De juiste vraag is: hoe maak ik van mezelf de perfecte date?’ In zijn preview vertelt Wijman waarom dat zo is.
Interview
Reclame en verkoop
20 februari 2023
Bas Hakker
4-6 minuten leestijd
Volgens Michael Humblet heeft bijna elk bedrijf zijn salesverhaal niet goed opgebouwd. Verkopers luisteren slecht en praten alleen over zichzelf om snel een deal te maken. In ‘Why now?’ vertelt hij hoe dat beter kan. Humblet: ‘Ik zie veel salesmensen die zich gedragen als een egoïstische asshole’.
boekenlijst
Algemeen management
31 januari 2023
Managementboek Redactie
In 2023 wordt voor de 21ste keer het Managementboek van het Jaar gekozen. Sinds augustus bekijkt en leest de jury de oogst van 2022. Op zoek naar de boeken met inhoud: geen sterke, maar goede verhalen. Geen fabeltjes, geen mythes. Maar een theorie die de praktijk recht doet. Goed verwoord en aantrekkelijk vormgegeven.
video
Reclame en verkoop
9 januari 2023
Daniëlle de Jonge
Klanten verwachten steeds meer en dat vraagt om een eigentijdse manier van klantgerichtheid en commercie. Onderscheidende kracht is essentieel! En die vind je niet in de eigenschappen van producten of diensten, maar in aandacht. In het prikkelende boek Human2Human beschrijft Daniëlle de Jonge helder en to the point hoe je van klanten ambassadeurs maakt. Ter gelegenheid van de geactualiseerde editie geeft Daniëlle in deze Bookchat 3 tips om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te worden.
preview
Reclame en verkoop
26 augustus 2022
Rob Snoeijen
2-3 minuten leestijd
Sales-ABC staat vol met commerciële inzichten, nuttige tips, herkenbare voorbeelden en handige oefeningen, die je aan het denken en vooral aan het werk zetten. De auteur, Rob Snoeijen, vertelt waarom hij voor deze opzet gekozen heeft.
preview
Marketing
15 juni 2022
Katrien Merckx
3-5 minuten leestijd
Afgelopen jaren werden heel wat marketingboeken onder de doopvont gehouden. Boeken die digitale oplossingen benoemen worden wekelijks gelanceerd. Maar het ontbrekende puzzelstuk bleef nog onbeschreven. Tijd om daar verandering in te brengen dachten de auteurs van ‘De Power van Post’. In hun preview vertellen ze over hun boek.
recensie
Marketing
24 januari 2022
Wilco Verdoold
2-3 minuten leestijd
Als je mensen vraagt of reclame werkt, zeggen ze bijna altijd: ‘Ja, maar niet bij mij’, aldus journalist Erik Clark.Twee populaire discussies onder marketeers gaan over het effect van reclame en het effect van beïnvloedingstechnieken. We raken er niet over uitgesproken. Van kosten tot kliks. En van nudging tot neuromarketing.
recensie
Reclame en verkoop
18 januari 2022
Rudy Kor
3-4 minuten leestijd
Toine Simons belooft de lezer van 'De Salesparadox' een hogere ‘hit-rate’ bij zijn commerciële acties. Daarvoor is het dan wel nodig dat je zijn ‘5 consultative selling-inzichten’ toepast. En dat je daarnaast in staat bent de 120 (!!) ‘crucial questions’ goed te beantwoorden.
recensie
Reclame en verkoop
16 september 2021
Dymph Neeteson
2-3 minuten leestijd
Creatief schrijven voor copywriters van Roy Ishak sprak me meteen aan. Ik schrijf copy, maar ben geen voorstander van kopiëren, dus dan blijft er niks anders over dan zelf creatief te zijn. En zeg nu zelf, wat geeft er meer voldoening dan een origineel gevonden woordspeling of vergelijking?
recensie
Marketing
21 juli 2021
Helmar Niemeijer
4-5 minuten leestijd
Sales. Voor sommige van ons (oké, voor mij dus) een beetje een viezig woord. Want riekt sales niet gewoon naar trucjes om maar meer te krijgen: meer klanten, meer omzet en meer winst? Met LEVEL 3 IN SALES laat Wessel Berkman echter zien dat het ook anders kan: oprechter, enthousiaster en meer in gezamenlijkheid.
preview
Marketing
15 juli 2021
Wessel Berkman
Een nieuwe commerciële standaard: LEVEL 3 organisaties, on- en offline helpen de ambities van je klanten te overtreffen. De tijd van productpush of een beetje cross en upsell in een modern marketingjasje is voorbij. De nieuwe standaard in sales en marketing: ieder contact vormt het leukste moment van de week met de grootste impact op LEVEL 3.
column
Marketing
6 juli 2021
Daniëlle de Jonge
4-6 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge en Judith Smits publiceren deze zomer op dit medium een serie blogs met tips over de human touch in digitale gesprekken. Dit is de vijfde aflevering, met Daniëlle's tips voor een ijzersterk relatiebeheer.
column
Marketing
29 juni 2021
Daniëlle de Jonge
4-6 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge en Judith Smits publiceren deze zomer op dit medium een serie blogs met tips over de human touch in digitale gesprekken. Dit is de vierde aflevering, met Daniëlle's tips om echte aandacht te geven aan de klant, zelfs tijdens een videobelgesprek.
recensie
Reclame en verkoop
10 juni 2021
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Er zijn boeken die ik na gelezen te hebben keurig in mijn kast zet en er zijn boeken die lange tijd op m'n bureau blijven liggen, omdat ik ze regelmatig wil blijven openslaan. Creatief schrijven voor copywriters hoort - zo weet ik nu al - bij de tweede categorie.
preview
Reclame en verkoop
27 mei 2021
Roy Ishak
3-4 minuten leestijd
Lezen ze je copy van A tot Z? Of van A tot ZZzZzz? De kunst is dat je je lezer blijft verrassen. Je wilt als copywriter je pennenvruchten steeds op nieuwe manieren formuleren. Anders raakt je lezer verveeld en haakt hij af.
recensie
Reclame en verkoop
8 december 2020
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Een ijzersterk prijsbeleid is de beste manier om van je bedrijf een winstmachine te maken. Laat je prijzen niet bepalen door de markt en zorg ervoor dat klanten willen betalen wat jij vraagt. Dat is de boodschap van het boek Pricing power.
recensie
Reclame en verkoop
4 december 2020
Wardy Poelstra
3-4 minuten leestijd
Het eerste hoofdstuk van Pricing power. De praktische gids om van je bedrijf een winstmachine te maken valt meteen met de deur in huis, met een duidelijke stelling: prijs is de belangrijkste drijver van winst.
preview
Reclame en verkoop
22 oktober 2020
Joris Smits
2-3 minuten leestijd
Hoe zorg je ervoor dat klanten willen betalen wat jij vraagt? Pricing power, het eerste boek van Joris Smits, geeft hier op een ongeëvenaard praktische manier antwoord op. In deze preview deelt Joris wat je van het boek mag verwachten.
recensie
Reclame en verkoop
22 september 2020
Bert Peene
4-5 minuten leestijd
Succesvolle organisaties combineren volgens Robin van der Werf het juiste aanbod met de vaardigheid om transacties te laten plaatsvinden. Sales speelt daarbij een belangrijke rol. Het zijn namelijk niet de producten of diensten zelf die voor succes kunnen zorgen; alleen sales is in staat om de transactie tot stand te brengen. In zijn boek Praktisch sales- en accountmanagement presenteert hij de theoretische kennis en praktische instrumenten die nodig zijn om in een salesfunctie optimaal te kunnen functioneren.