OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Zoek in het Online Magazine
Filteren
1
Reclame en verkoop
Hier vindt u artikelen rond boeken over reclame en verkoop. Van koud bellen en acquisitie tot de offerte. Alles voor salesprofessionals en verkopers.
329 resultaten
recensie
Marketing
24 januari 2022
Wilco Verdoold
2-3 minuten leestijd
Als je mensen vraagt of reclame werkt, zeggen ze bijna altijd: ‘Ja, maar niet bij mij’, aldus journalist Erik Clark.Twee populaire discussies onder marketeers gaan over het effect van reclame en het effect van beïnvloedingstechnieken. We raken er niet over uitgesproken. Van kosten tot kliks. En van nudging tot neuromarketing.
recensie
Reclame en verkoop
18 januari 2022
Rudy Kor
3-4 minuten leestijd
Toine Simons belooft de lezer van 'De Salesparadox' een hogere ‘hit-rate’ bij zijn commerciële acties. Daarvoor is het dan wel nodig dat je zijn ‘5 consultative selling-inzichten’ toepast. En dat je daarnaast in staat bent de 120 (!!) ‘crucial questions’ goed te beantwoorden.
recensie
Reclame en verkoop
16 september 2021
Dymph Neeteson
2-3 minuten leestijd
Creatief schrijven voor copywriters van Roy Ishak sprak me meteen aan. Ik schrijf copy, maar ben geen voorstander van kopiëren, dus dan blijft er niks anders over dan zelf creatief te zijn. En zeg nu zelf, wat geeft er meer voldoening dan een origineel gevonden woordspeling of vergelijking?
recensie
Marketing
21 juli 2021
Helmar Niemeijer
4-5 minuten leestijd
Sales. Voor sommige van ons (oké, voor mij dus) een beetje een viezig woord. Want riekt sales niet gewoon naar trucjes om maar meer te krijgen: meer klanten, meer omzet en meer winst? Met LEVEL 3 IN SALES laat Wessel Berkman echter zien dat het ook anders kan: oprechter, enthousiaster en meer in gezamenlijkheid.
preview
Marketing
15 juli 2021
Wessel Berkman
Een nieuwe commerciële standaard: LEVEL 3 organisaties, on- en offline helpen de ambities van je klanten te overtreffen. De tijd van productpush of een beetje cross en upsell in een modern marketingjasje is voorbij. De nieuwe standaard in sales en marketing: ieder contact vormt het leukste moment van de week met de grootste impact op LEVEL 3.
column
Marketing
6 juli 2021
Daniëlle de Jonge
4-6 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge en Judith Smits publiceren deze zomer op dit medium een serie blogs met tips over de human touch in digitale gesprekken. Dit is de vijfde aflevering, met Daniëlle's tips voor een ijzersterk relatiebeheer.
column
Marketing
29 juni 2021
Daniëlle de Jonge
4-6 minuten leestijd
Daniëlle de Jonge en Judith Smits publiceren deze zomer op dit medium een serie blogs met tips over de human touch in digitale gesprekken. Dit is de vierde aflevering, met Daniëlle's tips om echte aandacht te geven aan de klant, zelfs tijdens een videobelgesprek.
recensie
Reclame en verkoop
10 juni 2021
Henk Jan Kamsteeg
3-4 minuten leestijd
Er zijn boeken die ik na gelezen te hebben keurig in mijn kast zet en er zijn boeken die lange tijd op m'n bureau blijven liggen, omdat ik ze regelmatig wil blijven openslaan. Creatief schrijven voor copywriters hoort - zo weet ik nu al - bij de tweede categorie.
preview
Reclame en verkoop
27 mei 2021
Roy Ishak
3-4 minuten leestijd
Lezen ze je copy van A tot Z? Of van A tot ZZzZzz? De kunst is dat je je lezer blijft verrassen. Je wilt als copywriter je pennenvruchten steeds op nieuwe manieren formuleren. Anders raakt je lezer verveeld en haakt hij af.
recensie
Reclame en verkoop
8 december 2020
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Een ijzersterk prijsbeleid is de beste manier om van je bedrijf een winstmachine te maken. Laat je prijzen niet bepalen door de markt en zorg ervoor dat klanten willen betalen wat jij vraagt. Dat is de boodschap van het boek Pricing power.
recensie
Reclame en verkoop
4 december 2020
Wardy Poelstra
3-4 minuten leestijd
Het eerste hoofdstuk van Pricing power. De praktische gids om van je bedrijf een winstmachine te maken valt meteen met de deur in huis, met een duidelijke stelling: prijs is de belangrijkste drijver van winst.
preview
Reclame en verkoop
22 oktober 2020
Joris Smits
2-3 minuten leestijd
Hoe zorg je ervoor dat klanten willen betalen wat jij vraagt? Pricing power, het eerste boek van Joris Smits, geeft hier op een ongeëvenaard praktische manier antwoord op. In deze preview deelt Joris wat je van het boek mag verwachten.
recensie
Reclame en verkoop
22 september 2020
Bert Peene
4-5 minuten leestijd
Succesvolle organisaties combineren volgens Robin van der Werf het juiste aanbod met de vaardigheid om transacties te laten plaatsvinden. Sales speelt daarbij een belangrijke rol. Het zijn namelijk niet de producten of diensten zelf die voor succes kunnen zorgen; alleen sales is in staat om de transactie tot stand te brengen. In zijn boek Praktisch sales- en accountmanagement presenteert hij de theoretische kennis en praktische instrumenten die nodig zijn om in een salesfunctie optimaal te kunnen functioneren.
interview
Marketing
2 september 2020
Hans van der Klis
6-8 minuten leestijd
Zoals zovelen werd Jos Burgers dit voorjaar overvallen door de Coronacrisis. De verkoop van zijn net verschenen managementboek over humor in klantcontacten viel grotendeels stil en al zijn optredens werden afgezegd. Maar Burgers zat niet bij de pakken neer: in zes weken tijd schreef hij een nieuw boek, Wacht niet op de wind, ga roeien!, waarmee hij ondernemers de helpende hand wil bieden in de recessie.
recensie
Reclame en verkoop
1 september 2020
Thomas Cech
3-5 minuten leestijd
Waarde(n)vol verkopen van Misha Stoutenbeek (filosoof en ondernemer) is een betoog over een paradigmashift van het commerciële perspectief. De auteur adviseert om vanuit onze waarden naar het bereiken van doelen te handelen.
recensie
Marketing
18 augustus 2020
Elly Stroo Cloeck
4-6 minuten leestijd
Dit boek is niet grappig, zegt auteur Jos Burgers over zijn boek Thuis ben ik niet zo leuk, het is bedoeld om je te leren hoe je humor kunt inzetten in je klantcontacten. En hoe je dat vooral niet moet doen.
preview
Marketing
5 augustus 2020
Jos Burgers
3-4 minuten leestijd
Dit voorjaar bracht hij nog een nieuw boek uit, over klanten en humor, onder de titel Thuis ben ik niet zo leuk! En dan nu alweer een nieuw boek? Is dat niet wat kort op elkaar? Auteur Jos Burgers legt uit wat hem ertoe bracht om in enkele weken tijd een nieuw boek te schrijven.
recensie
Reclame en verkoop
31 juli 2020
Mylene Bouwman
2-3 minuten leestijd
Als het gaat om beter leren verkopen, zijn mensen vaak op zoek naar concrete tips: welke vragen moet ik stellen? Hoe doe ik aan koude acquisitie? Hoe kom ik aan leads? Ronald Bogaerds bekijkt het in zijn boek Street smart sales vanaf de andere kant.
recensie
Reclame en verkoop
23 juli 2020
Franca Gribnau
2-3 minuten leestijd
Street smart sales van Ronald Bogaerds is zo'n boek dat je in één keer uitleest. Helder, open, aanstekelijk. En echt Street Smart, rechtstreeks uit de praktijk. Met techniek, maar zonder gladde praatjes.
recensie
Communicatie en media
16 juli 2020
Elly Stroo Cloeck
Who is accountable? Ja, als je niet precies weet wat de afdelingen Sales, Marketing en Communicatie allemaal (moeten) doen, en hoe ze (moeten) samenwerken, dan is dit jouw boek!