OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
33 resultaten
recensie
Algemeen management
27 november 2015
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
De boodschap van Paul Verburgt in Minimal Management: geef medewerkers hun vrijheid en eigen verantwoordelijkheid terug en beperk management tot het uiterste minimum. Wat vinden de klanten van Managementboek.nl van dit boek?
recensie
Non-profit
17 augustus 2015
Justin van Lopik
3-5 minuten leestijd
Werken aan de wakkere stad is een van de weinige titels die ingaan op de problematiek rond de drie decentralisaties, die momenteel op gemeenteniveau speelt. Vier lezers beoordeelden het boek.
recensie
Reclame en verkoop
19 juni 2015
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
In Pitch laten pitchexperts Rick Willemsen en Alette den Exter zien hoe je jezelf slim 'verkoopt'. Of het nu gaat om korte of lange presentaties, mondeling of op papier. Van elevator tot aanbesteding. Drie lezers beoordeelden het boek.
recensie
Internet en social media
2 april 2015
Justin van Lopik
3-4 minuten leestijd
In Meer omzet met je webshop laat Jurjen Jongejan op een aansprekende en laagdrempelige manier zien hoe je de conversie van je webshop structureel verbetert. Vier lezers beoordelen het boek.
recensie
Algemeen management
26 januari 2015
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Zo simpel kan het zijn bevat 30 simpele oplossingen voor moeilijke problemen. Het bedenken van simpele oplossingen is echter knap lastig. Gelukkig vindt u in dit boek inspirerende tips en praktische voorbeelden om direct mee aan de slag te gaan. Wat vinden onze klanten ervan?
recensie
Persoonlijke effectiviteit
21 januari 2015
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Bouwend op nieuwe neurologische en sociaal-psychologische inzichten en jarenlange ervaring in het bedrijfsleven en de politiek laat taalstrateeg Sarah Gagestein in Denk niet aan een rose olifant zien wat werkt. Maar wat vinden onze klanten ervan?
recensie
Financieel management
2 december 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Deze reconstructie legt de vinger op de zere plekken: de ambitie van Staal, de financiële trucs van De Vries en falend toezicht, zowel bij Vestia als daarbuiten. Een explosief mengsel dat regelmatig leidt tot onverantwoorde beslissingen, zowel in de publieke als in de private sector. Maar wat vinden de lezers ervan?
recensie
Marketing
5 november 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
'De Enthousiasme Trilogie' (Flame, Flow, Flood) gaat over hoe het aanwakkeren en verspreiden van enthousiasme tot positieve resultaten leidt. Maar zijn de lezers ervan ook enthousiast? We vroegen het 3 klanten.
recensie
Marketing
30 september 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Met ‘Verboden voor klanten, wij houden van fans’ ontdek je hoe jij waarde kunt toevoegen. Daar worden klanten fan van! Maar wat vinden de lezers ervan?
recensie
Strategisch management
30 september 2014
Justin van Lopik
3-4 minuten leestijd
Kees de Jong beschrijft in 'Groter groeien' zijn ervaringen met ondernemerschap, zijn worstelingen, fouten en oplossingen. Vier lezers beoordelen het boek.
recensie
Algemeen management
22 augustus 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Zakendoen in de nieuwe economie is uitgeroepen tot Managementboek van het Jaar 2014. Het boek levert de kennis en het inzicht om op volstrekt nieuwe manier te gaan ondernemen. Innovatiever, met meer slagkracht dan ooit. Maar wat vinden de lezers ervan? U leest het in deze aflevering van In Focus.
recensie
Coaching en trainen
20 juni 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
In zijn nieuwste boek zet Joost Crasborn een stevige visie neer op het coachen van uw team. En hij biedt veel ingangen om samen teamambitie en teamkracht vrij te maken. In het boek staan HOE's centraal. Maar wat vinden de lezers ervan? In deze aflevering van In Focus: Hoe coach ik mijn team? - en het team zichzelf!
recensie
Internet en social media
27 mei 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Social media is geen hype meer, maar onderdeel van de maatschappij. Het social media modellenboek brengt alle facetten van deze dynamische media in kaart. Het geeft een helder overzicht van de belangrijkste modellen en tools voor hoe social media ingebed kan worden binnen organisaties.
recensie
Algemeen management
22 mei 2014
Justin van Lopik
2-3 minuten leestijd
Iedereen weet hoe het principe van wederkerigheid werkt: wat u geeft, krijgt u terug. Een krachtig principe, dat vrijwel altijd en overal opgaat.
recensie
Organisatiekunde
27 april 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Dit boek laat zien hoe merk- en organisatievraagstukken vervlochten zijn. En hoe organisaties doelgericht en doelbewust kunnen bouwen aan hun identiteit. Met veel voorbeeldcases.
recensie
Algemeen management
23 april 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Getting teams done introduceert de Holacracy®methode waarmee leidinggevenden, teamleiders, managers en zelfsturende professionals de teamproductiviteit naar een hoger niveau kunnen tillen.
recensie
Leiderschap
27 maart 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
In dit boek laat Hans van der Loo haarfijn zien wat u kunt doen om energielekken te dichten, bestaande energie beter te benutten en nieuwe energie te creëren. Zodat u weer presteert omdat u er zin in heeft! Drie lezers beoordelen het boek.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
27 maart 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Uitblinken! gaat over hoe stilte kan versnellen en hoe volharding op tijd weer moet ontspannen. Het geeft u inzicht in hoe beweging u in uw eigen kracht zet. Direct toepasbare tips zetten u aan tot actie. Drie lezers beoordelen het boek.
recensie
Internet en social media
14 februari 2014
Nienke van Oeveren
3-4 minuten leestijd
In 'Slimmer online werken in 60 minuten' beschrijft lifehackingexpert Stephan ten Kate honderden tips en tools waarmee u makkelijker en sneller kunt werken. Vier lezers geven hun mening.
recensie
Leiderschap
7 februari 2014
Nienke van Oeveren
2-3 minuten leestijd
Het oude leiderschap op basis van macht werkt niet meer in moderne organisaties. Om het beste uit mensen te halen heeft u als leider Gezag nodig. In 'Gezag' leggen Mark van Vugt en Max Wildschut hoe hoe instinct voor macht en gezag werkt, waardoor het van slag raakt en hoe hier beter op in te spelen. Drie lezers beoordelen het boek.