OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 104002

    Rubriek

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    11 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    1 februari 2019
    Marcel Boons
    2-3 minuten leestijd
    Het gebruik van social media is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven en dat geldt ook voor bedrijven. Toch is het voor zakelijke gebruikers niet altijd even gemakkelijk om social media doelgericht in te zetten.
    recensie
    Coaching en trainen
    2 augustus 2010
    Marcel Boons
    2-3 minuten leestijd
    Coaching van anderen doen we vaak ongemerkt een beetje. We spreken kinderen moed in na een teleurstelling, houden een collega een spiegel voor of spreken bemoedigende woorden tegen een kennis die het even niet ziet zitten. Maar wat doe je als iemand vraagt 'Wil je me coachen'? Robert Hargrove biedt in zijn boek 'Meesterlijk coachen' talloze aanknopingspunten om een structurele coach te worden, een meesterlijke coach wel te verstaan.
    recensie
    Algemeen management
    17 mei 2010
    Marcel Boons
    2-3 minuten leestijd
    Heeft u ook wel eens de behoefte om iets op pakkende wijze te verwoorden? Bepaalde boodschappen beklijven beter als u het op een bepaalde manier zegt. In verandertrajecten is de manier waarop een boodschap gebracht wordt minstens zo belangrijk als de inhoud van de boodschap. In een dergelijke situatie loont het om even bij de 'verpakking' stil te staan. De Twynstra Gudde kaarten zijn bedoeld om u te inspireren om datgene wat u wilt zeggen te verwoorden.
    recensie
    Leiderschap
    9 april 2010
    Marcel Boons
    Mensen in hokjes plaatsen is soms een beladen onderwerp. We weten dat in een ontwikkelde wereld het stigmatiseren van personen tot genante en pijnlijke situaties kan leiden, vooral als we het overdrijven of het bij het verkeerde eind hebben. Van de andere kant... in hokjes plaatsen is wel lekker, want het schept duidelijkheid. Maar welke hokjes zijn zinvol en helpen je bij je rol als manager in een organisatie? Oscar David schetst in 'Het enneagram in management' niet alleen hoe het enneagram in elkaar zit, maar ook hoe je het kunt inzetten bij leiding geven en bij je persoonlijke ontwikkeling.
    recensie
    Reclame en verkoop
    8 maart 2010
    Marcel Boons
    2-3 minuten leestijd
    Verkopen doen we allemaal, de één wat vaker dan de ander. Herinnert ú zich de laatste keer nog dat u uw standpunt, een product of een dienst aan een ander wilde verkopen? En hoe verging u dat? Was dit een natuurlijk proces of bent u blij dat u dit niet al te vaak hoeft te doen? Pieter De Smet probeert u met zijn boek 'Verkopen is een werkwoord' te inspireren om uw verkoopvaardigheden te verbeteren. Juist in deze moeilijke tijden, waarin menigeen via sollicitaties zichzelf moet zien te verkopen, is inspiratie op dit vlak erg welkom.
    recensie
    Marketing
    22 december 2009
    Marcel Boons
    2-3 minuten leestijd
    Veel managers worstelen met het opstellen van strategische plannen. Dat is niet verwonderlijk; de literatuur vertelt vaak wel wat er in een dergelijk plan moet staan, maar laat achterwege hoe je het opstellen van een strategisch plan aanpakt. Sicco Santema en Jeroen van de Rijt springen in op deze behoefte. 'Marketingplanning' biedt bovendien veel ondersteunende voorbeelden die helpen bij het nemen van veelvoorkomende horden bij het opstellen van een strategisch marketingplan. Het maken van keuzes is de kern van de oplossing.
    recensie
    Strategisch management
    5 oktober 2009
    Marcel Boons
    3-4 minuten leestijd
    Wie wil nu niet dat hij zich duidelijk onderscheidt van zijn concurrenten? En dat klanten dat bovendien waarderen en voor het onderscheid een premie willen betalen? Maar alleen de vurige wens om je als organisatie te onderscheiden is niet voldoende om deze situatie te bereiken. Michael Porter heeft onder andere naam gemaakt met boeken over concurrentiestrategieën, ofwel op welke manieren een organisatie zich in grote lijnen kan onderscheiden. Over wat je daar dan daadwerkelijk voor moet doen, gaat 'Concurrentievoordeel'. Wederom een imposant naslagwerk boordevol nuttige informatie.
    recensie
    Verandermanagement
    13 augustus 2009
    Marcel Boons
    2-3 minuten leestijd
    Dat de rol van 'het management' cruciaal is voor een succesvol veranderproces, staat voor mij vast. Als alleen de hoogste leider binnen een onderneming iets wil, maar zijn managers niet mee heeft, komt er van veranderingen weinig terecht. Veel managementboeken gaan over het bepalen van wat de verandering zou moeten zijn (strategie) en hoe die bereikt moet worden (tactiek). In het boek 'Management in zesvoud' belichten Ben Lievers en Jan Lubberding vooral de menselijke kant van een organisatieverandering.
    recensie
    Organisatiekunde
    14 juli 2009
    Marcel Boons
    Vooral in deze tijd van tegenvallende bedrijfsresultaten zullen bedrijven meer belangstelling hebben voor managementtechnieken die zich richten op kostenbesparing. Zo is er ook verhoogde aandacht voor Lean. Belangrijk is wel dat Lean niet zozeer een techniek is maar een filosofie, die weliswaar op korte termijn al tot resultaatverbetering kan leiden, maar die vooral op langere termijn ongeëvenaarde kostenbesparingen kan opleveren. Bas Lohman en Jeroen van Os beschrijven in hun boek 'Praktisch Lean Management' op een zeer heldere wijze wat Lean nu precies is, maar, belangrijker nog, wat je kunt doen om de Lean-filosofie in een organisatie te introduceren.
    recensie
    Verandermanagement
    24 mei 2009
    Marcel Boons
    2-3 minuten leestijd
    Zeker in deze tijd krijgen ondernemingen met veel veranderingen te maken. Alleen al dat het werk op veel plaatsen voortaan met minder mensen gedaan moet worden, stelt nieuwe eisen aan de manier waarop het werk georganiseerd is. In 'De maakbare verandering' bieden Jan Joost Wobben, Annemarie. Kalshoven en Rob de Groot vooral praktische handvatten om een organisatieverandering tot een succes te maken. 
    recensie
    Verandermanagement
    22 mei 2009
    Marcel Boons
    Veranderingen aanbrengen in organisaties gaat veel verder dan alleen het maken van een plan. In veel managementboeken over verandermanagement wordt aandacht besteed aan de inhoud van een dergelijk plan, maar vaak ontbreken voldoende praktische handvatten om direct aan de slag te gaan. In 'De Management Makeover' slagen Mario Bierkens en Petra Kerrebijn er in om op een toegankelijk wijze de lezer te helpen met het realiseren van een veranderplan.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden