OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
3 resultaten
recensie
Non-profit
15 december 2008
Joep Schrijvers
5-7 minuten leestijd
Soms zijn er boeken die je niet gelezen wilt hebben, zo gruwelijk zijn ze en zo in verwarring laten ze je achter wanneer je het uit hebt. De crisiskaravaan van de onderzoeksjournalist Linda Polman is zo’n boek. Zij geeft je een kijkje ‘achter de schermen van de noodhulpindustrie’, zoals de ondertitel luidt. Je eerste opwelling is om nooit meer iets te geven aan Artsen zonder grenzen, het Rode Kruis of giro 555. Want de noodhulp vermindert niet het lijden maar draagt er, o ironie, juist aan bij. Polman fileert de noodhulp namelijk loepzuiver in haar indrukwekkende j’accuse.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
13 april 2008
Joep Schrijvers
3-4 minuten leestijd
Eric Wilson schreef een prachtig boek over het hedendaagse geluk. Eigenlijk is het een herwaardering van somberte en zwaarmoedigheid. Hij behandelt uitvoerig de relatie tussen innovatie, creativiteit en melancholie. Zijn pijlen richt hij op het suffe, cliché achtige geluk van winkelcentra, pretparken en Happy Meals.
recensie
Algemeen management
24 mei 2005
Joep Schrijvers
Zingeving is hot en er verschijnen vele boeken over dit onderwerp: hele goede en afgrijselijk slechte. Gelukkig behoort 'Zineconomie' van de Leidse socioloog Meerten ter Borg tot de eerste categorie. Het is een goed boek: toegankelijk, diepzinnig én genuanceerd. Het geeft je stof tot nadenken en door het boek ga je een beetje anders over jezelf, je werk en je leven nadenken. Wie het vooroordeel aanhangt dat je als manager alleen maar beter wordt met goedkope how-to-do pulp, moet dit boek links laten liggen. Als je daarentegen van mening bent dat je een betere manager wordt als je ook iets van organisaties, mensen en de economie snapt, zal je je weg tot dit boek snel weten te vinden.