OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
7 resultaten
recensie
Non-profit
15 februari 2011
Thea de Feyter
Overheidsinstanties komen er tegenwoordig niet meer onderuit om burgers níet als klant te erkennen. Ze bevinden zich in een spanningsveld tussen sturing door de overheid en individuele keuzevrijheid. Laten we uitgaan dat de overheid goede bedoelingen voor ogen heeft en de burger echt als klant beschouwt, dan komt het kiezen van een gepaste én passende communicatievorm in het perspectief te staan van een zeer zorgvuldig proces. In 'RAAK!' zijn Rudie Jansman, Kornelis Wetsema en Menno Beker er uitstekend in geslaagd om op zeer pragmatische wijze weer te geven wat nu doorslaggevend is in het succes van communicatie met diverse communicatiedoelgroepen.
recensie
Werk en loopbaan
12 oktober 2010
Thea de Feyter
Dit is nu echt een boek waar je als vrouwelijk leider een voldaan gevoel aan over houdt. Waarom? Er vallen puzzelstukjes in elkaar die bijdragen aan een bewustwordingsproces dat jou tot een uniek leider maakt. Dit keer geen boek waarin zinvolle adviezen staan hoe je als vrouw de omgang kan verbeteren met mannelijke leiders en aansluiting krijgt met leiders van het andere geslacht. Nee, je gaat in dit boek op zoek naar de kern; naar dàt wat vrouwelijk leiderschap zo uniek maakt. Joanna Barsh, Susie Cranston en Geoffrey Lewis dragen in 'Vrouwelijk leiderschap' hun passie voor leiderschap uit door de enorme hoeveelheid onderzoeken, die de basis vormen voor dit boek, te vertalen naar een Centered Leadershipmodel.
recensie
Leiderschap
23 maart 2010
Thea de Feyter
3-4 minuten leestijd
Wat een kanjer van een boek is dit! Wanneer u, net als ik, dit voortreffelijke boek in een weekendje verslindt, dan leert u meer over uw eigen gedrag dan sommige managementcursussen beloven. Voorwaarde is wel om open te staan voor gedragsverandering en zelfreflectie niet te schuwen. In 'De ladder van leiderschap' helpt auteur Bart de Bondt u een handje om kritisch in de spiegel te kijken.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
16 februari 2010
Thea de Feyter
De boodschap komt niet over en u krijgt het gevoel dat u niet begrepen wordt. Ieder mens maakt het wel eens mee in communicatie met anderen. U neemt zich voor om het de volgende keer anders te doen... Maar wát gaat u dan anders doen? 'Een droom met een deadline' biedt praktische raadgevingen en oefeningen waarin u de effectiviteit van uw communicatie kunt ontwikkelen. Eelco Wisman haalt 'de parels onder het stof' vandaan.
recensie
Inkoop en logistiek
1 december 2009
Thea de Feyter
2-3 minuten leestijd
Het is geen toeval dat managementfilosoof Eliyahu Goldratt er in de businessroman 'Het is geen toeval' weer in slaagt om verder los te komen van conventioneel denken. Goldratt beschrijft een ontwikkeling van denkprocessen die op zowel professioneel als persoonlijk vlak toe te passen zijn. Hij laat u kennismaken met de beperkingentheorie en technieken voor conflicthantering zonder het boek met een veelvoud aan managementmodellen te doorspekken.
recensie
Marketing
3 november 2009
Thea de Feyter
Ooit een enthousiast mens ontmoet? Wat deed dit met u? Werkte het aanstekelijk?
Vaak zonder zich hiervan bewust te zijn beïnvloeden enthousiastelingen het gedrag van hun gesprekspartners. Eén bepaald type enthousiasteling staat centraal in dit boek; de superpromoter. Mijn interesse was gewekt toen ik las dat dit boek een visie geeft op de invloed en kracht van enthousiasme op bedrijven, medewerkers en personen. Rijn Vogelaar maakt in 'De superpromoter' zijn belofte zeker waar.
recensie
Leiderschap
9 oktober 2009
Thea de Feyter
3-4 minuten leestijd
Hoe u inzicht krijgt in talenten en ontwikkelpunten en hoe u als creatieve en innovatieve leider anderen kan stimuleren, zijn de rode draden in 'Leidinggeven met creativiteit'. Maar dit boek biedt meer; u leest hierin ook over de manier waarop teams en organisaties hun creativiteit en innovatievermogen kunnen vergroten. Veronique Warmoes en Herman van den Broeck geven vijf jaar academisch onderzoek op pragmatische wijze weer. Vanuit hun achtergrond als Vlaamse onderzoekers bieden zij antwoord op de vraag hoe je met creativiteit toegevoegde waarde creëert in organisaties.