OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2253310

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    93 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    10 april 2018
    Ronald Buitenhuis
    1-2 minuten leestijd
    Er zijn talloze problemen, maar er zijn maar drie stijlen om ze op te lossen. De analytische stijl, de besluitvormingsstijl, en ten slotte de stijl van design thinking. Deze laatste stijl gaat niet uit van problemen, maar van het creëren en testen van oplossingen.
    recensie
    Algemeen management
    24 mei 2016
    Ronald Buitenhuis
    1-2 minuten leestijd
    We leven in tijden van complexity economics. Door heftige bewegingen (de bekende ‘turbulente tijden’) komt er geen mooi evenwicht meer tot stand. Langetermijnstrategieën zijn exit.
    recensie
    Algemeen management
    5 januari 2016
    Ronald Buitenhuis
    1-2 minuten leestijd
    Autoriteit is een complex begrip dat ook nog eens een negatieve connotatie heeft. Autoriteit wordt bijna altijd vereenzelvigd met autoritair en is vaak ook gekoppeld aan het interessante thema macht cq leiderschap.
    recensie
    Algemeen management
    27 oktober 2015
    Ronald Buitenhuis
    1-2 minuten leestijd
    Reorganisatie. Een simpel woord waar dus een hele wereld achter schuil gaat. Vaak wordt reorganisatie als een soort containerbegrip benaderd, maar wie het ontmaskert – zoals Georgy Evers heeft gedaan – ziet een complex fenomeen dat niet zomaar tot een succes kan worden gebracht.
    recensie
    Reclame en verkoop
    20 augustus 2015
    Ronald Buitenhuis
    1-2 minuten leestijd
    Er kan een streep door B2B (Business to Business) en B2C (Business to Consumer). Het draait vandaag de dag om Human2Human, schrijft Danielle de Jonge in haar gelijknamige boek. Om echte aandacht. Het gaat er niet meer om wat een bedrijf aanbiedt, het gaat erom wat de klant vraagt. Van USP (unique selling point) naar UBR (unique buying reason).
    recensie
    Algemeen management
    19 augustus 2015
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Je struikelt tegenwoordig over reorganisaties. Overal wordt wel gereorganiseerd. Het woord reorganisatie is echter makkelijk uitgesproken of opgeschreven, maar er gaat een hele wereld achter schuil. Vaak wordt reorganisatie als een soort containerbegrip benaderd, maar wie het uiteen rafelt, het ontmaskerd zoals Georgy Evers dat doet in zijn boek De reorganisatie ontmaskerd, ziet dat het een complex fenomeen is dat van diverse kanten belicht dient te worden om een succes te worden.
    recensie
    Algemeen management
    22 juni 2015
    Ronald Buitenhuis
    1-2 minuten leestijd
    Wat hebben Sancho Panza en Dr. Watson gemeen? Ze waren beiden volgers. De een de volger van Don Quijote, de ander van Sherlock Holmes.
    recensie
    Algemeen management
    27 januari 2015
    Ronald Buitenhuis
    1-2 minuten leestijd
    Duurzaamheid wordt volwassen, aldus Jan Jonker. Mensen in de samenleving komen in beweging. Ze vinden dat het anders kan en vooral ook moet. En wel richting een ‘WEconomy’. Dat vereist samen werken en samenwerken, want alleen dan beklijven de noodzakelijke initiatieven om te komen tot zo’n ‘WEconomy’.
    recensie
    Algemeen management
    22 januari 2014
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Elk bedrijf is ooit gestart vanuit een ambitie en soms zelfs vanuit een droom. De droom om de beste te worden in de sector. Volgens Wessel Berkman is bij veel organisaties die ambitie verdwenen. In Management zoals het bedoeld is beschrijft Berkman de knelpunten binnen bedrijven en geeft hij pragmatische oplossingen. Managers moeten volgens hem weer doen waar ze verantwoordelijk voor zijn: zorgen voor organische groei.
    recensie
    Werk en loopbaan
    14 maart 2013
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    De generatie XYZ dendert over u heen? Heeft u als manager of gevestigde orde uw toekomst al wel zeker gesteld? Of vreest u ook snel over de houdbaarheidsdatum heen te zijn? Dan moet u Onbeperkt houdbaar van Jeroen Busscher even lezen!
    recensie
    Werk en loopbaan
    13 december 2012
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    De generatie XYZ dendert over u heen? Heeft u als manager of gevestigde orde uw toekomst al wel zeker gesteld? Of vreest u ook snel over de houdbaarheidsdatum heen te zijn? Dan moet u Onbeperkt houdbaar van Jeroen Busscher even lezen!
    recensie
    Coaching en trainen
    3 mei 2012
    Ronald Buitenhuis
    1-3 minuten leestijd
    Men neme wat rationeel emotionele therapie, een snufje biografische methode, en dat blussen we af met een licht geflambeerde neurofeedback. Welkom in de wereld van coachingsmodellen. In de wereld van Anja Munters, Hanno Meyer, en Alexandra Lindner, de auteurs van Het Groot Coachingsmodellenboek.
    recensie
    Leiderschap
    17 april 2012
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Peter Bakker wordt geroemd als leider, maar toch is het met TNT Post uiteindelijk niet goed gegaan. Volgens Arjan Eleveld komt dit doordat slechts twee van de drie FIT-factoren aanwezig waren, maar de derde niet. En bij succesvolle organisaties, zoals DSM en AMSL, zijn alle drie op orde.
    recensie
    Organisatiekunde
    14 maart 2012
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Pakweg een jaar of tien geleden was procesmanagement een hype. BPR spatte van de managementpagina’s. De hype mag dan misschien als storm zijn gaan liggen, het belang van procesmanagement wordt er niet minder om, zo betogen de auteurs van het boek Verbeteren & Beheersen.
    recensie
    Verandermanagement
    9 maart 2012
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Bij een fiets of een auto zie je roest bijna altijd wel zitten. En vaak doe je er dan ook iets aan. Maar hoe zit dat bij een bedrijf? Daar zie je de roest niet meteen, laat staan dat je er iets aan doet of kunt doen. En voor je het weet, is de organisatie onherstelbaar beschadigd: doorgeroest. Het boek Roestvrij laat zien hoe je ‘corporate’ roest vroegtijdig kunt opsporen en aanpakken.
    recensie
    Organisatiekunde
    11 januari 2012
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Innovatie 3.0 gaat niet alleen over hoe je beter kunt innoveren, het boek is daarnaast een innovatie op zich. Het is namelijk geschreven door een hoogleraar (Henk Volberda) en een journalist (Menno Bosma). Een zeldzame combinatie die overigens wel schreeuwt om navolging.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    7 december 2011
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Je zult het woord niet in de Van Dale vinden: Passie Vitaliteit. Het is een samentrekking van passie en vitaliteit en is de tegenstelling van passiviteit. Het boek van Lorraine Vesterink dat de titel PassieVitaliteit heeft meegekregen gaat over ondernemingslust. Tien vuistregels moeten het individu uit een lange winterslaap trekken.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    21 oktober 2011
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Een zachte of een stevige hand? Snel bewegende ogen? Veel gebruik van het woordje ‘ik’? Of juist teruggetrokken niets zeggen? Non-verbale communicatie zegt alles over ons gedrag. Welke kleur ben ik? En mijn collega? Het boek In contact van Willy Bakers en Hans Geurtsen, maakt het inzichtelijk.
    recensie
    Strategisch management
    18 oktober 2011
    Ronald Buitenhuis
    2-3 minuten leestijd
    Aan oneliners geen gebrek in Porn voor bankiers (‘Wat bankers can learn from porn’). Zo laat auteur Hans Eysink Smeets onder meer weten dat ‘het ontslaan van bankmedewerkers komende jaren onvermijdelijk wordt’, dat ‘retailbankiers een meervoudige persoonlijkheidsstoornis hebben’, en dat je meer moet denken in spermatozoïden’. Grappig bedoeld? Vergeet het maar.
    recensie
    Werk en loopbaan
    26 september 2011
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Werk wordt - hoewel we er dagelijks veel tijd aan besteden - steeds minder het centrale middelpunt in ons bestaan. Geld verdienen (met werk) is steeds vaker de primaire drijfveer. En dat lijdt tot verschraling en verarming. Dat blijkt uit het Meaning of Working onderzoek dat ten grondslag ligt aan het boek Waarom werken wij? van Frank van Luijk.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden