OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
6 resultaten
recensie
Persoonlijke effectiviteit
24 maart 2015
Paul Postma
De titel ‘Een opgeruimde geest’ geeft perfect het probleem aan dat het boek helpt oplossen: hoe schep je in vredesnaam orde in de onafzienbare informatie die ons bereikt? Als marketeer moet ik toegeven dat dit geen typisch marketingvraagstuk is, maar een algemeen menselijk probleem, dat met de overvloed aan data die het marketingvak kenmerkt daar wel goed bij past.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
24 maart 2015
Paul Postma
1-2 minuten leestijd
De titel ‘Een opgeruimde geest’ geeft perfect het probleem aan dat het boek helpt oplossen: hoe schep je in vredesnaam orde in de onafzienbare informatie die ons bereikt? Als marketeer moet ik toegeven dat dit geen typisch marketingvraagstuk is, maar een algemeen menselijk probleem, dat met de overvloed aan data die het marketingvak kenmerkt daar wel goed bij past.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
14 januari 2010
Paul Postma
2-3 minuten leestijd
Zelden bespreek ik boeken. Maar over dit boek ben ik zo enthousiast, dat ik het aanbood voor ik de consequenties ervan inzag. Een spontane reactie van mijn brein, voortvloeiend uit enthousiasme. 'Hoe wij beslissen' gaat over - u raadt het al - hoe wij beslissen. In die zin doet het wat denken aan mijn eigen 'Breinboek voor managers'.
recensie
Marketing
16 maart 2001
Paul Postma
2-3 minuten leestijd
Uitgeverij Samsom brengt naast het maandelijkse Tijdschrift voor Marketing elke twee maanden een boekje uit rond een marketing thema, de zogenoemde Marketing Wijzers. Zo zijn onder meer titels verschenen over merken, loyaliteit, diensten, strategie, en nu terecht een over CRM, nummer 17 in de reeks.
recensie
internet en social media
25 juli 2000
Paul Postma
3-5 minuten leestijd
Een lezer mag verwachten dat een schrijver over een onderwerp een nieuw licht laat schijnen, een iets andere invalshoek kiest dan gebruikelijk, het onderwerp simpeler, toegankelijker, wetenschappelijker of wat dan ook neerzet dan andere boeken. Aangegeven zou moeten kunnen worden wat dit boek toevoegt aan alles wat op dit terrein al bestaat.
recensie
Marketing
19 juli 1999
Paul Postma
3-5 minuten leestijd
De Amerikanen Peppers en Rogers schreven eerder het boek 'The One-to-One Future', waarin zij het belang van de geïndividualiseerde marktbenadering aangaven als (gedeeltelijke) vervanger van massamarketing. Deze gedachte was in de Verenigde Staten niet origineel, want bijvoorbeeld Stan Rapp en Tom Collins hadden dit thema in 1987 met 'Maxi Marketing' al behandeld.