OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
5 resultaten
recensie
Werk en loopbaan
18 mei 2012
Ruud de Jong
1-2 minuten leestijd
Menig startende ondernemer gaat nog onvoldoende voorbereid aan de slag. Jan Dijkgraaf brengt de risico's daarvan grotendeels in kaart en lardeert deze met leuke, vrij korte praktijk verhalen. 'Leve de zzp'er' is een aanrader voor de jonge of oudere ambitieuze starter in deze tijd met een groeiend aantal zzp'ers.
recensie
Inkoop en logistiek
6 april 2009
Ruud de Jong
3-4 minuten leestijd
Dit boek suggereert door de lay-out en simpele tekeningen dat je niet slim hoeft te zijn om slim te kunnen inkopen. Dat leidt eigenlijk de aandacht af van de inhoud, terwijl deze gepassioneerd is weergegeven en zeer volledig is. 'Inkopen voor Dummies' is namelijk een complete gids, waarin Peter Streefkerk de inkoopfunctie in begrijpelijk taal uitlegt. De 21 hoofdstukken hebben een procesmatige volgorde, die goed te herkennen is, ook al ben je geen inkoper. Voor de verkoper kan dit boek overigens ook heel leerzaam zijn.
recensie
Reclame en verkoop
16 maart 2009
Ruud de Jong
Als ervaren accountmanager in de financiële sector (banken, verzekeringsbedrijven en effectenbedrijven) kan ik in 'Account management = KLANT management' veel terugvinden wat hout snijdt. Bart van Luijk heeft zijn kennis en jarenlange ervaring als trainer en manager van trainingsbedrijven als het ware in het boekje 'geperst'. Door dit persen is het voor een beginnende verkoper niet eenvoudig de draad vast te houden en de samenhang te zien. Helaas missen theoretische onderbouwing en andere invalshoeken.
recensie
Coaching en trainen
16 februari 2009
Ruud de Jong
3-5 minuten leestijd
Rozemarijn Dols en Josine Gouwens beschrijven de voorwaarden, aanpak, werkwijze en stappen van diverse creatieve sessies, zodat u op ideeën komt en deze kunt uitwerken. Het uiteindelijke doel is om tot innovaties te komen, aldus de inleiding van '50 werkvormen voor creatieve sessies'.
recensie
Organisatiekunde
20 januari 2009
Ruud de Jong
Als oud-directeur van de Logica University heb ik mede aan de wieg gestaan van de ontwikkeling en toepassing van Business Process Management (BPM) binnen Logica, toen het Nederlandse bedrijf nog CMG heette. Dat verklaart deels ook mijn interesse voor 'Grip op processen in organisaties': wat is er nieuw sinds de jaren negentig en hoe kijken Gerrit-Jan Obers en Ko Achterberg tegen dit onderwerp aan? De titel suggereert ook dat er 'grip op processen in organisaties' mogelijk is en dat intrigeert me. Het boek geeft een goed beeld van de beschikbare modellen en technieken maar is te algemeen om echt grip te krijgen.