OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 3066287

    Rubriek

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    3 resultaten
    recensie
    Internet en social media
    4 juli 2005
    Edwin van de Wiel
    Ondanks het uit elkaar spatten van de internet zeepbel is het web niet meer weg te denken uit de samenleving en nemen de toepassingsmogelijkheden en het gebruik nog altijd sterk toe. Ook online marktonderzoek neemt aan populariteit toe en wordt steeds meer als een serieus onderzoekskanaal gezien. Goed dat er daarom een boek is dat ingaat op deze vorm van marktonderzoek.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    17 december 2004
    Edwin van de Wiel
    Onderzoek, de basis is geschreven vanuit een niet alleen nobele maar ook noodzakelijke gedachte. Studenten HBO, die de primaire doelgroep van dit boek vormen, zijn onnodig lang bezig met het uitvoeren van een (afstudeer)onderzoek. Dit geldt volgens het boek ook voor de begeleidingstijd van docenten. Deze constateringen zijn zeker juist. Maar helaas 'Onderzoek de basis', met bijgeleverde CD-rom, brengt geen oplossing. Het zou dan ook te eenvoudig en te simplistisch zijn om dit grote probleem in het hoger beroepsonderwijs (en trouwens ook in het wetenschappelijk onderwijs) in 100 pagina's op te lossen. Het probleem ligt dieper en heeft te maken met het ontbreken van een onderzoeksoriëntatie in het HBO curriculum en natuurlijk ook met de vele vrijheidsgraden die het uitvoeren van onderzoek met zich mee brengt.
    recensie
    Algemeen management
    14 juli 2004
    Edwin van de Wiel
    De kaft verraadt al dat dit boek iets bijzonders is. Zeker als je op de binnenflap een foto ziet van de twee Zweedse auteurs. Ze doen met hun kale hoofden en zwarte leren jaren eerder denken aan leernichten dan aan managementgoeroes. Bijzonder is ook dat dit boek al binnen enkele maanden vanuit het Engels is vertaald. 'Karaoke Kapitalisme' is dan ook de lang verwachte opvolger van 'Funky Business'. Deze bestseller van het Zweedse duo uit 2000 die in 23 talen is uitgebracht. Door 'Funky Business' en de vele presentaties die zij zowel binnen als buiten Europa hebben gehouden staan ze momenteel op de 21e plaats in de 'Thinkers 50 Global Ranking 2003', net onder Bill Gates, maar boven de creatieve denker Edward de Bone (35) en cultuurmanager Geert Hofstede (47).

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden