OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
19 resultaten
recensie
Marketing
10 september 2024
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Je zal maar Antal de Waij heten; je hebt een boek geschreven over content en contentstrategie. En dan is daar opeens kunstmatige intelligentie... ‘Alle content kan nu door een applicatie ontwikkeld worden.’ Andere uitspraken en koppen uit de media: ‘geen content functies meer, schrijven niet meer nodig, AI neemt al ons werk over, is er nog wel plek voor een contentspecialist’...
recensie
Organisatiekunde
8 mei 2024
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Hoe weet je of je strategie werkt? Het is een vraag waarvan je denkt, dat is toch logisch, je weet dat je strategie werkt als je je doelstellingen bereikt. En om die doelstellingen te bereiken moet je strategie goed zijn en je organisatie goed functioneren.
recensie
Algemeen management
7 april 2023
Ment Kuiper
1-2 minuten leestijd
Wie kent het niet? Je begint met het schrijven van een marketingplan, of met het ontwikkelen van een marketingstrategie. Je bent aan het nadenken over jouw organisatie-ontwikkeling en de veranderingen die daarbij horen. Natuurlijk ben je een ervaren marketingprofessional, die alles wel weet... Maar heb je echt aan alles gedacht?
recensie
Marketing
6 februari 2023
Ment Kuiper
3-5 minuten leestijd
Voor een marketeer kan een boek eigenlijk niet beter beginnen dan met een ondertitel waarin staat dat het boek een gids is. Een gids om je business te versterken met als uitgangspunt de keuzes die klanten maken. Ik heb het over ‘The Customer Leader - A Leadership Guide to Build Great Business through the Choices Customers Make’.
recensie
Marketing
17 augustus 2022
Ment Kuiper
1-2 minuten leestijd
Wat is een merk? Een vraag waar je mogelijk niet meteen een antwoord op hebt. Het boek Brand Design van Ruud Boer begint er ook mee. Hij somt het helder en overzichtelijk op, laat vervolgens een aantal definities zien en neemt ons dan mee in het hele speelveld van marketing. Van de verschillende soorten merken tot en met de ontwikkelingen in het marketingvak.
recensie
Marketing
17 augustus 2022
Ment Kuiper
1-2 minuten leestijd
Wat is een merk? Een vraag waar je mogelijk niet meteen een antwoord op hebt. Het boek Brand Design van Ruud Boer begint er ook mee. Hij somt het helder en overzichtelijk op, laat vervolgens een aantal definities zien en neemt ons dan mee in het hele speelveld van marketing. Van de verschillende soorten merken tot en met de ontwikkelingen in het marketingvak.
recensie
Marketing
30 maart 2022
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Content. Het is en blijft vreemd dat woorden die officieel niet in een woordenboek als Van Dale voorkomen, toch enorm veel aandacht krijgen. Dat geldt bijvoorbeeld voor woorden als contentmarketing en contentstrategie.
recensie
Verandermanagement
22 februari 2022
Ment Kuiper
3-4 minuten leestijd
Welke boeken gaan er tegenwoordig niet over groei? Stilstand is achteruitgang, en als ondernemer moet je dus wel groeien. Is dat een logische verklaring? Wat is dan eigenlijk groei? En wanneer draagt groei bij aan jouw succes, dat van jouw klanten, van jouw collega’s en van de maatschappij?
recensie
Marketing
14 april 2021
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Marion Debruyne en Koen Tackx schrijven in Customer innovation over productinnovatie, klantgerichte innovatie, operationele innovatie en marktinnovatie, op basis van de criteria technologie en klantgerichtheid. De auteurs geven je in hun boek een gevoel dat je wordt betrokken bij het ontwikkelen van het model en dat je echt aan de slag bent.
recensie
Organisatiekunde
20 mei 2020
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Na het lezen van de ruim 420 pagina's in De intelligente datagedreven organisatie ben je op de hoogte van de bouwstenen om van jouw organisatie een intelligente datagedreven organisatie te maken.
recensie
Marketing
30 april 2020
Ment Kuiper
1-2 minuten leestijd
‘Alles is energie', zei Albert Einstein. Een mooie metafoor om te kijken hoe de klantenergie optimaal gebruikt kan worden. Compliment voor Sonja Stalfoort die deze metafoor op een duidelijke en constructieve manier heeft vertaald naar een klant-energiek stroomschema.
recensie
Marketing
3 april 2020
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
De ontvangst van het boek De CX Travel Guide van Nienke Bloem, Eveline van Damme & Karolien van der Ouderaa was een beleving op zich. De bezorger had het boek in de regen over de schutting achter ons huis gegooid.
recensie
Leiderschap
28 januari 2020
Ment Kuiper
3-4 minuten leestijd
Ondernemen kunnen we als volgt omschrijven: ‘iemand die onderneemt of een onderneming start en in stand houdt, zorgt voor bloei en groei en over de daarvoor kenmerkende leiderschapsstijlen beschikt'. Impact is te definiëren als ‘invloed'.
recensie
Verandermanagement
8 januari 2020
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Auteur Coen de Bruijn durft het aan om een boek te schrijven over een onderwerp waar elke marketingprofessional van zegt dat het belangrijk is: Key Performance Indicatoren.
recensie
Marketing
9 december 2019
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Om je boek De Marketingbijbel te noemen, moet je lef hebben. Maar Bijbel is hier overdrachtelijk bedoeld. Als ‘boek der boeken'. De belofte is dat het boek een totaaloverzicht biedt van digitale marketing.
recensie
Marketing
25 november 2019
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Content. In marketing momenteel het meest gebruikte woord, zeker in combinatie met termen als contentmarketing, contentplanning en contentstrategie. Het wordt dus wel tijd dat iemand daar een aantal handvatten aan geeft. Cor Hospes pakt die handschoen op.
recensie
Ondernemen
20 september 2019
Ment Kuiper
3-5 minuten leestijd
Zoals zelfsturing in een organisatie. Het is bijna niet voor te stellen hoe Sander Hoeken zichzelf heeft uitgevonden en vanuit dat perspectief, samen met vrienden, de zelfsturing binnen de organisatie ‘Infocaster' heeft ontwikkeld. Met succes.
recensie
Communicatie en media
24 juli 2019
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Wat communiceren betekent is een boek over communiceren zelf. Met zo'n 35 jaar werkervaring op alle denkbare communicatieterreinen is Frank Regtvoort in 2016 aan dit boek begonnen.
recensie
Algemeen management
28 september 2017
Ment Kuiper
2-3 minuten leestijd
Trends, het blijft een thema dat onze aandacht trekt. Het is ook een onderwerp waarvan je kunt zeggen dat de inhoud van een boek over trends is verouderd zodra het is gedrukt.