OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 590 van 19.481 resultaten
    recensie
    Communicatie en media
    8 april 2015
    Sjors van Leeuwen
    De meeste communicatie schiet zijn doel voorbij. Postbus-51 spotjes leiden niet tot een gezondere leefstijl en collega's reageren niet op jouw interne mail. De oorzaak is simpel: we houden te weinig rekening met het brein van de ontvanger. Het boek ‘Stop met communiceren!’ van Harrie van Rooij geeft de oplossing.
    recensie
    Strategisch management
    8 april 2015
    Sjors van Leeuwen
    2-3 minuten leestijd
    Waarom wordt het ene merk wel marktleider of runner-up en het andere niet? Is het geluk, toeval of het resultaat van hard werken en briljante inzichten? Volgens marketingauteur Roland van Kralingen, hebben marktleiders en runners-up acht cruciale eigenschappen met elkaar gemeen.
    recensie
    Algemeen management
    8 april 2015
    Sjors van Leeuwen
    De economische crisis is overgegaan in een nieuwe werkelijkheid. Een nieuwe economie waarin een andere manier van ondernemen nodig is om te kunnen overleven. Dat schrijft Marga Hoek in 'Zakendoen in de Nieuwe Economie'. Een inspirerend boek waarin 'klantgericht ondernemen' een hele nieuwe dimensie krijgt.
    recensie
    Marketing
    8 april 2015
    Jeanine Dijkhuis
    1-2 minuten leestijd
    ‘Gamechangers - Are you ready to change the world?' van Peter Fisk lijkt een werkboek dat uit zijn voegen barst van de ideeën en powertalk. Het begint met zeer lovende aanbevelingen van 20 vooraanstaande CEO's voorin het boek en het eindigt met 100 (!) voorbeeldcases van echte Gamechangers. De auteur verwijst veel naar zijn helden van Apple, Nike, Dove en Virgin en de overtuigingen van goeroes als David Aaker en Simon Sinek. Weinig nieuws onder de zon, zo lijkt het.
    recensie
    Organisatiekunde
    8 april 2015
    Maarten Cornelissen
    Verzakelijking van dienstverlening, hoe stuurt een organisatie dat goed aan? Met een regiebureau, vinden De Rouw en Verhoef. Met als regiedefinitie: ‘Regie wil zeggen dat je weet wat je wilt en dat je gaat zorgen dat daarvoor de benodigde middelen bij elkaar gebracht worden’.
    recensie
    Marketing
    8 april 2015
    Jeanine Dijkhuis
    1-2 minuten leestijd
    ‘Gamechangers – Are you ready to change the world?’ van Peter Fisk lijkt een werkboek dat uit zijn voegen barst van de ideeën en powertalk. Het begint met zeer lovende aanbevelingen van 20 vooraanstaande CEO’s voorin het boek en het eindigt met 100 (!) voorbeeldcases van echte Gamechangers. De auteur verwijst veel naar zijn helden van Apple, Nike, Dove en Virgin en de overtuigingen van goeroes als David Aaker en Simon Sinek. Weinig nieuws onder de zon, zo lijkt het.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 april 2015
    Robert Bierwolf
    De auteurs Leon-Paul de Rouw en Chris Verhoef hebben uit hun ervaringen gepoogd een overall beeld te schetsen van wat het nu betekent om ICT uit te besteden. Hoewel de toepassing van het boek niet perse daartoe beperkt is, zijn de voorbeelden wel vooral uit de wereld van verzakelijking van ICT diensten, zoals de auteurs ook zelf aangeven.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 april 2015
    Ted Mos
    Het lezen van ‘Het Regiebureau’ van Léon-Paul de Rouw en Chris Verhoef, voelt aan als het doorlopen van een intervisietraject. En dat voelt wegen naar Rome en regievoeren is tenslotte iets, waarbij juist eigenlijk best goed. Feedback zonder oordeel of veroordelen. Er zijn tenslotte meer vanuit voortschrijdend inzicht ingespeeld moet kunnen worden (het ‘sturen’) op zich voordoende ontwikkelingen. Het regiebureau als linkin pin tussen vraag en aanbod.
    nieuws
    Psychologie
    7 april 2015
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    Ruim een jaar geleden was psycholoog Eldar Shafir in Nederland ter promotie van het boek Schaarste dat hij samen met econoom Sendhil Mullainathan schreef. Zijn boodschap, dat schaarste ten koste gaan van onze denkkracht, sloeg aan. Dat bleek toen Shafir onlangs opnieuw in ons land was.
    recensie
    7 april 2015
    SalesManagement
    'Dit boekje is een cadeau voor iedereen die van creatief taalgebruik een vak heeft gemaakt. Ronny Boogaart heeft een juweeltje geschreven over de verhullende en soms zelfs ronduit misleidende wijze waarop we taal gebruiken.
    preview
    Internet en social media
    7 april 2015
    Peter van Loevezijn
    2-3 minuten leestijd
    Je iPad als mobiel kantoor gebruiken gaat je veel werkwinst opleveren in tijd en motivatie. De vraag is alleen hoe je dit aanpakt.Vorige week gaf Peter van Loevezijn al 5 tips om je iPad als mobiel kantoor te gebruiken. Nu komt hij met 5 bonustips.
    column
    Economie
    7 april 2015
    Annegreet van Bergen
    3-4 minuten leestijd
    Traag en aarzelend kwam eind jaren tachtig de introductie van betaalautomaten op gang. In 1987 stond er in Nederland in welgeteld 97 winkels een pinautomaat, vier jaar later waren dat er 4600.
    recensie
    IT-management / ICT
    3 april 2015
    Lex Beijersbergen
    3-4 minuten leestijd
    In ‘Dinosauriër of Krokodil’ van auteur Dr. Tony de Bree MBA, wordt ingegaan op de huidige impact van ICT-ontwikkelingen op bestaande organisaties en hoe zij daarop kunnen reageren.
    recensie
    Organisatiekunde
    3 april 2015
    Hemke Havinga
    Het boek met de titel ‘Het regiebureau, kernprincipes voor sturen op resultaat’ trok mijn aandacht. De laatste tijd heb ik als auditor veel te doen met onderzoeken waarbij regievoeren van belang is. Daarbij gaat het veelal om programma’s die een regievoerende rol hebben bij het sturen van verandertrajecten.
    recensie
    Organisatiekunde
    3 april 2015
    Guido Rademakers
    ‘Dit boek is een samenvatting van wat je allemaal tegenkomt bij het ontwikkelen, bouwen, vormgeven, verbeteren van effectief sturen op het resultaat van de op afstand geplaatste diensten door verzakelijking.’ Zo staat te lezen in ‘Het regiebureau, kernprincipes voor het sturen op resultaat’ In mijn ogen hebben de auteurs hun doel behaald.
    nieuws
    Leiderschap
    3 april 2015
    Erik de Vries
    3-4 minuten leestijd
    Schrijver Yuri van Geest hield ten huize van uitgeverij Business Contact afgelopen donderdag de Nederlandse vertaling van het boek Exponentiële organisaties ten doop. Het boek dat hij samen met Salim Ismail en Michael S. Malone schreef, is al enige tijd in het Engels beschikbaar en lijkt hard op weg uit te groeien tot een klassieker. Zo is het op moment van schrijven het hoogst gewaardeerde managementboek op Amazon, met een rating van 4,9 uit 5.
    opinie
    Leiderschap
    3 april 2015
    Justin van Lopik
    3-4 minuten leestijd
    Heeft u recent nog op een lijstje gestaan? Of uw bedrijf? En stond u niet bovenaan? En hebt u af en toe ook de neiging gehad om eens uit te zoeken wat die lui boven u op het lijstje toch anders deden, zodat u ze kon nadoen?
    recensie
    Internet en social media
    2 april 2015
    Justin van Lopik
    3-4 minuten leestijd
    In Meer omzet met je webshop laat Jurjen Jongejan op een aansprekende en laagdrempelige manier zien hoe je de conversie van je webshop structureel verbetert. Vier lezers beoordelen het boek.
    recensie
    Psychologie
    2 april 2015
    Veronique Kilian
    Het verwerken van ontrouw van je partner is volgens de Belgische professor Vansteenwegen een zware opgave. Volgens hem verloopt de verwerking van een affaire in zeven fases. In dit boek geeft hij een opsomming van kenmerken van de fases en tips. Samen met Maureen Luyens beschrijft hij in hapklare brokken hoe je een fase kan herkennen en wat er te doen is aan verwerking.
    recensie
    Organisatiekunde
    2 april 2015
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    In de complexe en dynamische wereld om ons heen is een nieuw type organisatie ontstaan dat qua schaal en waarde groeit met een niet eerder vertoonde snelheid. De levensduur van traditionele organisaties neemt al jaren sterk af. Dat staat te lezen in ‘Exponentiële organisaties’ van Salim Ismail, Yuri van Geest en Michael Malone.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden