OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren

    Filter de resultaten

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 694 van 19.539 resultaten
    recensie
    Coaching en trainen
    9 januari 2013
    Amber Zwartbol
    3-4 minuten leestijd
    'Gefeliciteerd met je aankoop! Je hebt hiermee een tool in handen die je als trainer of docent ongelooflijk veel tijd zal besparen en bovendien de kwaliteit van je training, coaching of onderwijs zal verhogen. Met deze kaarten leren je deelnemers, coachees of studenten meer en met meer plezier.' Auteurs van 'Aan het werk met actiekaarten', Lia Bijkerk en Titia van der Ploeg, durven het aan om de bijbehorende handleiding te openen met deze beloftes. Terecht!
    interview
    Strategisch management
    8 januari 2013
    Linda Huijsmans
    5-6 minuten leestijd
    Innoveren is een voorwaarde om te overleven. Toch mislukt nog steeds een groot deel van de productintroducties. Luisteren naar de klant is een essentiële voorwaarde voor succes, betoogt Sjors van Leeuwen daarom in zijn boek Klant in de driver’s seat - Klantgedreven innoveren met cocreatie, crowdsourcing en communities. Dankzij de sociale media is de consument een niet te negeren factor geworden.
    column
    8 januari 2013
    Guus Hustinx
    4-5 minuten leestijd
    De afgelopen tijd hebben we de ontluisterende val van diverse bestuurders, een bekende topadvocaat en een topwetenschapper meegemaakt. Het roept een scala van tegenstrijdige emoties op. Verbijstering hoe iemand het soort zaken uit kan halen strijdt met een dosis leedvermaak en de opluchting dat er toch nog rechtvaardigheid bestaat. Wat drijft deze mensen, hoe laat hun omgeving hen hun gang gaan en hoe kun je voorkomen dat het zover komt?
    recensie
    Leiderschap
    8 januari 2013
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Ruim zes jaar na het heldhaftige optreden in Afghanistan dat hem de Militaire Willems-Orde opleverde, heeft Kapitein Marco Kroon zijn ideeën over leiderschap aan het papier toevertrouwd. In Leiderschap onder vuur legt hij uit hoe hij de uiterst moeilijke beslissing durfde te nemen om te vragen om vuur op de eigen troepen.
    recensie
    Strategisch management
    7 januari 2013
    Arjan Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Wilt u uw organisatie naar een betere bestemming loodsen? Organisatiepsycholoog Kim Castenmiller en bedrijfseconoom Dirk Anton van Mulligen schreven 'Geef je organisatie toekomst' voor de topmanagers in een bedrijf, als ook voor die informele leider. Het boek staat vol met inspirerende oneliners, verwijzingen naar interessante verdiepingsslagen en is mooi vormgegeven. Een groot onderdeel van de basis van dit boek zijn de vele interviews met vernieuwers uit de praktijk.
    recensie
    7 januari 2013
    Veerle Blajic-Kik
    Hoeveel passie is er nodig om succesvol te zijn in de klantencontactwereld? Marion van den Brink deelt de verhalen van 25 managers klantencontact met de lezer in 'Op weg naar het hart van de klant'. De belangrijkste conclusie die zij uit de verhalen van deze bevlogen mensen haalt, is dat klantencontact van een ondergeschoven kindje 20 jaar geleden, nu een complete omslag heeft gemaakt naar de ster van het bedrijf.
    nieuws
    Algemeen management
    7 januari 2013
    Pierre Pieterse
    3-4 minuten leestijd
    Ook bladen moeten soms afscheid nemen van oude bekenden. Meestal alleen van rubrieken maar soms ook van de mensen die met die rubriek zijn verkleefd. Een klein overzicht van wat er in 2013 staat te gebeuren. Kortom: van oude rubrieken en dingen die voorbijgaan!
    recensie
    Leiderschap
    7 januari 2013
    Pierre Spaninks
    3-4 minuten leestijd
    Ondernemingen zijn te veel bezig met hun strategie en te weinig met hun cultuur, vindt Karel Noordzij. In Op weg naar nieuw leiderschap dringt de voormalig topman van Schiphol, NS en PGGM aan op meer aandacht voor integriteit en zingeving. Al was het maar om te voorkomen dat schaars talent zijn heil elders zoekt.
    nieuws
    Leiderschap
    7 januari 2013
    Pierre Pieterse
    Eerder berichtten we al dat het boek Leiders in cultuurverandering is vertaald en in maart 2013 onder de titel ‘Cultural Change and Leaderhip’ op de Engelstalige markt wordt gezet. Maar er is meer: Jaap Boonstra heeft namelijk de gelegenheid te baat gegrepen om enige schoonheidsfoutjes weg te poetsen. Kortom: om het manuscript even grondig te herzien.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 januari 2013
    Nico Jong
    De 21ste eeuw wordt wel de eeuw van angst en zorg genoemd. Voortdurende terroristische en financiële bedreigingen zorgen voor een gevoel van machteloosheid. Onze cirkel van invloed wordt steeds kleiner en we vluchten in belevenissen. Tegelijkertijd is er een sterke behoefte aan authenticiteit, vertrouwen en verbinding.
    recensie
    Coaching en trainen
    7 januari 2013
    Maarten Fijnaut
    3-4 minuten leestijd
    Lia Bijkerk en Titia van der Ploeg doen een mooie belofte in hun voorwoord. 'Aan het werk met actiekaarten' zal trainers en docenten 'ongelooflijk veel tijd' besparen en de kwaliteit van de training verhogen, deelnemers leren meer én met meer plezier. De doos in handige boekvorm ligt uitdagend in mijn handen, de verwachtingen zijn hooggespannen.
    column
    6 januari 2013
    Rene ten Bos
    3-4 minuten leestijd
    Lang geleden dachten de mensen dat het menselijke lichaam uit vier sappen bestond: de gal, de zwarte gal, het bloed en het flegma. Ze gingen er daarbij vanuit dat deze vier sappen in evenwicht moeten zijn.
    interview
    Algemeen management
    5 januari 2013
    Ronald Buitenhuis
    6-9 minuten leestijd
    ‘Vasthouden aan wat je kunt en wat je nu doet, is een garantie voor middelmaat in de toekomst’, betoogt Jeroen Busscher in zijn nieuwe boek Onbeperkt houdbaar. Hij houdt een pleidooi voor meer persoonlijkheid en meer samenwerken. Kennis wordt bijzaak. Het boek is een cocktail van een serieuze boodschap met de nodige ironie waarbij de auteur er niet voor terugdeinst om er soms vol in te gaan.
    recensie
    Coaching en trainen
    4 januari 2013
    Veerle Blajic-Kik
    3-4 minuten leestijd
    Waarom urenlang een bilateraal gesprek? Waarom eindeloze voortgangsgesprekken? Victor Mion neemt zijn ervaring uit de sportwereld mee naar het bedrijfsleven en geeft ons de tip om het vooral kort te houden. 'One Minute Coaching' noemt hij dat. Het doel is mensen in beweging te krijgen, of dat nu de managers of de medewerkers zijn. In hoofdstukken die zelf net zo kort zijn, legt hij ons uit hoe we dit kunnen aanpakken.
    recensie
    Leiderschap
    4 januari 2013
    Amber Zwartbol
    opinie
    Algemeen management
    4 januari 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Dr. mr. Truus Poels is (HR- en verander)manager, senior management consultant bij Ordina, oprichter en voorzitter van het Innovatieplatform Ritmiek van Organisatieverandering en gastdocent en -spreker voor diverse universiteiten en organisaties. Zij is research fellow bij Prima Vera, Universiteit van Amsterdam. Hoe ziet haar top 3 eruit?
    column
    3 januari 2013
    Rene ten Bos
    3-4 minuten leestijd
    Laatst las ik in een Duitse krant dat in New York de kamermeisjes die werkzaam zijn in chique hotels voorzien worden van een zogenaamde paniekknop. Draadloos en draagbaar.
    recensie
    Ondernemen
    3 januari 2013
    Johan Bel RM
    1-2 minuten leestijd
    Marc van Eck, Ellen Leenhouts en Judith Tielen schreven gezamenlijk het boek 'Businessplan op 1 A4' met als ondertitel 'Word succesvoller met OGSM'. OGSM staat voor Objectives, Goals, Strategies en Measures en vormt de kern van dit boek.
    recensie
    Leiderschap
    3 januari 2013
    Joost van Driessen
    Frank van Marwijk en Hans Poortvliet zijn experts in lichaamstaal en 'waarderingskunde'. Ze vinden de kunst van het complimenteren één van de meest onderschatte aspecten van de psychologie. Daarom delen ze hun kennis op dat vlak met ons in 'Het groot complimentenboek'.
    recensie
    Organisatiekunde
    3 januari 2013
    Henk den Uijl
    Na het schrijven van het boek Toezicht en de maatschappelijke onderneming (samen met Van Leeuwen) heeft Paul Simons de verbinding gezocht met het veld. 'Het Krachtenveld van de Maatschappelijke Onderneming' geeft een aardige inkijk in het denken over besturen, toezicht houden en het maatschappelijke veld van bestuurders en/of toezichthouders.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden