De boeken zijn een uitvloeisel uit Seth ‘crowdfunding project’ op Kickstarter eerder in 2012. De marketinggoeroe Seth gebruikte zijn ‘tribe’ als springplank om ruim 280.000 dollar te ontvangen om The Icarus Deception te kunnen schrijven. Portfolio verrichtte verder de publicatie en Amazon de logistiek. Mijn pakket bestond uit acht exemplaren van het boek, twee gesigneerde exemplaren van ‘V is for Vulnerable’ en de ‘mammoth’ ‘Whatcha gonna do with that duck?’ Onder de titel ‘This might work’ kwam deze gelimiteerde XXXL versie (3,5 kilo) op mijn boekentafel terecht. Het mooie van dit soort acties is hoe creatief kunstenaars zijn om hun product te verkopen aan de ‘crowd’. Seth Godin is natuurlijk een meester in verhalen vertellen.
Het boek ‘The Icarus Deception’ is zeer de moeite waard. Uiteraard de bekende Godin thema’s over de kracht van zelfstandigheid, de mogelijkheden voor zelfontplooiing in een ‘connected world’ en heel veel ideeën en verhalen. Een boek waar de denklijnen van de afgelopen jaren (vastgelegd in ‘Whatcha gonna do with that duck?’) zijn samengebracht.
Over Bertrand Weegenaar
Bertrand Weegenaar is als hogeschooldocent HBO-ICT werkzaam op Windesheim. Zijn voorliefde ligt bij de onderwerpen strategie, marketing, geschiedenis; biografieën en internet; e-business.