Own Your Story, or someone else will zorgt ervoor dat je anders gaat kijken naar de tips die je om de oren vliegen op social media. Want als je begint te analyseren wat je allemaal wordt aangeraden, dan maakt het gewoon eenheidsworst van iedereen. Dezelfde tips, dezelfde templates en scripts. Als iedereen hetzelfde doet, hoe ga je je dan onderscheiden?
Enkel voor persoonlijkheden
De personality branding waar ik het over heb is voor professionals die met hun persoonlijkheid het verschil maken. Want laat ons eerlijk zijn, met kennis en ervaring impact maken voldoet al een tijd niet meer. Het is de combinatie met wie jij als persoonlijkheid bent dat mensen in jouw bedrijf, product of in jou als ‘trusted expert’ willen investeren. Wil je weten hoe het met jouw persoonlijkheid staat? Ga dan mijn 4 criteria na die in mijn boek staan.
Raak van je Triple F af.
Begin alvast met je Triple F onder de loep te nemen. Hoe staat het met je Fear of Other People’s Opinion? En wat met je Fear of Standing Out? Maar de belangrijkste van de drie is de Fear of your Own Opinion.
Krijg inzicht in hoe deze met jouw mindset aan de haal gaan, en win aan kracht en vertrouwen. Gedaan met people pleasing.
Bullshit radar
Mijn boek helpt je een bullshitradar te installeren. Niet langer een meeloper te worden in elke nieuwe tactiek die je wordt aangesmeerd omdat die je het meeste volgers zou opleveren. Er is immers niet 1 manier om in Rome te geraken, maar meerdere. Ik geef je in mijn boek verschillende formules mee zodat jij zelf kan kiezen wat je het beste ligt. Bovendien vertel ik je hoe ik je eigen formule van contentcreatie kan samenstellen. Tenslotte ben jij de expert die alles van een onderwerp weet. Jij gaat het moeten communiceren.
Tell Stories
The most powerful person in the world is the storyteller, zei Steve Jobs ooit. Storytelling is een techniek die je kunt leren, maar ook hier geldt dat de impact van een verhaal samenhangt met de persoonlijkheid van de verteller.
Nobody knows you
Mijn boek biedt je een reality check aan. Het is belangrijk het verschil tussen het proces personal branding en de status te kennen. Het eerste is wat je doet, en je doet het voor een langere termijn. Het andere is wat het je kàn opleveren na hard werken. Het is niet omdat je post op social media, dat iedereen het ziet en iedereen over je praat.
Bouw je brand in dimensies
De makkelijkste manier om je personal brand vorm te geven is online. Maar daar ligt ook de valkuil. Ben je In Real Life ook wat mensen online van je ervaren? Vaak word deze dimensie over het hoofd gezien. Met de storm aan Generatieve AI, zal nog een derde dimensie een rol gaan spelen in hoe we onszelf laten zien.
Own Your Story, or someone else will. Als jij je verhaal niet opneemt, gaat een ander ermee aan de haal. Ga aan de slag met personality branding en zet je persoonlijkheid in om je vlag te planten voor je bedrijf of jezelf. Want je bent het waard.
Over ianka fleerackers
Ianka Fleerackers is expert in personal branding en thought leadership en de founder van de Thought Leaders Academy. In haar mentorship- en consulting programma’s begeleidt ze experten en executives in het ontwikkelen van een duurzame publieke identiteit.