Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Marketing to the Social Web

‘Marketing to the Social Web’ Weber is complex om te lezen. Toch kan ik het van harte aanbevelen voor eenieder die iets met nieuwe media (en wie heeft dat niet in deze dagen) te maken heeft.In eerste instantie lijkt het boek wat minder praktisch omdat de voorbeelden met name theoretisch zijn. Gelukkig haalt ook Weber bijzonder veel voorbeelden uit de kast om het boek toegankelijk te maken.

Max Kohnstamm | 19 februari 2014

‘Marketing to the Social Web’ is met name gericht op marketeers. Het is bedoeld als praktisch handboek. In de tweede helft geeft Weber een stappenplan voor het inrichten van online communicatie met behulp van technieken als communities, blogs, podcasts etc. Deze stappen zijn absoluut niet alleen gericht op de techniek, maar betrekken ook andere tools zoals het maken van een customer map, het meten van succes en het verbeteren van de bestaande communicatie. Daarmee overstijgt het het niveau van een beschrijvend boek en wordt het een heel bruikbaar document voor de aanpak van nieuwe media. De voorbeelden die de auteur gebruikt zijn met name gericht op best practices en waar hij websites vermeld geeft hij ook de URL. De ervaren marketeer zal veel van Webers terminologie herkennen. In zijn zoektocht naar aansluiting maakt Weber nogal vaak gebruik van marketinggemeenplaatsen, maar dan toegepast op communities. Zo stelt hij ergens in de tweede helft van het boek dat ook de behoeften van de bezoeker bevredigd moeten worden, alsof we dat nog niet wisten. Ondanks dit kleine puntje kan ik het boek ten zeerste aanraden voor iedereen die bewust bezig wil zijn met het opzetten en gebruiken van nieuwe technologieën zonder in de bits en bytes verzeild te raken.

Over Max Kohnstamm

Max Kohnstamm is programmamanager bij SRM, hét opleidingsinstituut voor beginnende én ervaren professionals in de marketing, marketingcommunicatie, communicatie en sales.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden