Sociale media worden voornamelijk gebruikt voor het onderhouden van contact met strong ties, zoals je familie en je goede vrienden. Het grootste gedeelte van je contacten via online netwerken en sociale media bestaat echter uit weak ties, zoals kennissen, collega's en mensen die wat verder van je af staan. Via deze weak ties heb je volgens socioloog Gouman Gouman in potentie een enorm bereik. Maar om dit bereik optimaal te benutten zal je deze weak ties wel duidelijk moeten maken wat jij hen te bieden hebt. Gouman beschrijft in het eerste deel van #Volgjemenog? wat 'sociale media' en 'online netwerken' precies inhouden en hoe je deze als professional op de juiste manier kunt benutten. In het tweede deel benadrukt Gouman het belang van personal branding en helpt je bij het vormen van je personal brand en een bijbehorende sociale media-strategie. Gouman sluit het boek af met een aantal praktische tips zodat je direct aan de slag kunt met het managen van je personal brand.
Recensie
#Volgjemenog?
Personal branding is iets waar veel professionals zich niet genoeg mee bezig houden. Een compact boek dat de potentiële waarde van online netwerken aantoont, je motiveert om op zoek te gaan naar jouw personal brand en je een opstapje geeft om jouw personal brand binnen de juiste netwerken uit te dragen zal ik dan ook altijd toejuichen. Volg je me nog?
Rick van Midde
|
29 maart 2013