Zo ben je gaan bloggen, zo ben je vol goede moed begonnen en zo je weer gestopt… En toch is bloggen bij uitstek de methode om je business of expertise onder de aandacht te brengen van je doelgroep. En blog kan enorm goed werken voor je naamsbekendheid, de vindbaarheid bij Google vergroten en je als expert op de kaart zetten. Hoe je dat moet doen? Dat is niet zo eenvoudig als tijdens sommige trainingen gezegd wordt. Is het onmogelijk? Nee, als je maar weet wat je moet doen om het bloggen voor jouw onderneming goed in te praktijk te brengen. Tijdens het lezen van Esther Molenaars boek ‘Bloggen doe je zo!’ Zit ik herhaaldelijk instemmend te knikken, verbaas ik me over het feit dat het ‘zo eenvoudig is’ en vraag ik me af waarom dit tijdens de cursussen en trainingen die ik gevolgd heb, me niet duidelijk is geworden. De schrijfster laat me ook inzien dat ik mijn columns voor de verkeerde doelgroep schrijf! De schrijfster legt in haar zeer plezierig leesbare boek, het bloggen op duidelijke en vooral op uitvoerbare wijze uit. Super praktisch kun je direct stap voor stap aan de slag met het structuur aanbrengen in je blog activiteiten, onderwerpen, planning, het schrijven en het plaatsen van de blog. Door de logische opeenvolging van de stappen en tips, zie je opeens zie je door het blog-woud de blog weer, jouw eigen blog wel te verstaan! Is ‘Bloggen doe je zo!’ alleen voor ZZP-ers? Wat mij betreft niet: ik denk dat veel bedrijven uit het MKB hun voordeel kunnen doen met ‘Bloggen doe je zo!’ Ester Molenaar helpt je effectief op weg naar begrip, inzicht en het in praktijk uitvoeren van de bedrijfsblog. En ben je, zonder resultaat, al op weg? Dan zou Esther Molenaars ‘Bloggen doe je zo!’ weleens de gouden sleutel kunnen zijn op weg naar een succesvolle blog!
Over Margreet Noordanus
Margreet Noordanus is coach en trainer. Ze is de drijvende kracht achter PaardenInzicht en verzorgt Coaching en Training met Paarden.