Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Reset! - De 9 stappen om in beweging te komen

Hoe staan we er over tien of twintig jaar voor? Hoe leven we dan én hoe werken we dan. Alles verandert razendsnel. De een vindt dat beangstigend, de ander ziet kansen. Erik Jan Koedijk helpt je met Reset! om vooral de kansen te zien.

Hanneke Tinor-Centi | 13 maart 2017 | 1-2 minuten leestijd

Koedijk heeft veel ervaring in het samenbrengen van mensen binnen organisaties en dat maakt die organisaties succesvol. Gebaseerd op zijn royale ervaring ontwikkelde hij het COW-model (Collaboration, Organisation en Wellbeing). Een model dat slechts 9 stappen omvat waarmee elke organisatie kan veranderen, ofwel zichzelf kan ‘resetten’.

De vele voorbeelden en tips in Reset! maken dit boek tot een helder, transparant en inspirerend geheel. Geschreven in een fijne, enthousiasmerende stijl waardoor je de neiging hebt om direct te beginnen!

Elk hoofdstuk begint met een voorbeeld, gevolgd door een introductie en een uitleg van de te nemen stappen en acties. De stappen geeft de auteur aan met een icoon dat door het gehele boek terugkeert. In ieder hoofdstuk zijn ook een aantal tips opgenomen; ook die zijn voorzien van een terugkerend icoontje. Het boek geeft overigens ook toegang tot een e-book met veel links. Deze links stellen de lezer in de gelegenheid zich nader te verdiepen in diverse onderwerpen. Nuttig!

De 9 stappen hebben allemaal een eigen hoofdstuk toebedeeld gekregen en Koedijk laat in elk hoofdstuk een expert aan het woord. Hij doet dat in de vorm van interviews, waardoor het alles behalve droge kost is. Arko van Brakel, Guendaline Stinkens, Ment Kuiper, Martin Hersman, Henkjan Smits, Paul van Musscher, Jeen de Spa, Kevin Mitnick en Rob Top passeren de revue en vertellen over hun business en de lessen die zij daaruit leerden.

In de enorme hoeveelheid managementboeken die er jaarlijks worden uitgebracht is Koedijks Reset! en verfrissende uitzondering waarin Koedijk uiterst actuele issues aan de orde stelt en ook zijn eigen loopbaan, inclusief ups en downs, uitlicht.

Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden