Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Recensie

Ondernemerskracht - 'Gepassioneerd en bevlogen'

In Ondernemerskracht vertelt Rolf Grouve zijn lezers hoe zij, zonder al te ingrijpende aanpassingen, hun bedrijf toekomstbestendig kunnen maken.

Hanneke Tinor-Centi | 26 april 2018 | 1-2 minuten leestijd

Ondernemingen worden continu geconfronteerd met  uitdagingen en veranderingen. Daarnaast verandert de technologie razendsnel. Het is dan ook van essentieel belang om de relevante ontwikkelingen te kennen en tijdig te investeren in het moderniseren van de organisatie en het organisatiemodel.

Elke ondernemer dient te weten hoe medewerkers, klanten en leveranciers zijn organisatie zien. Wat zijn voor hen de toegevoegde waarde van de organisatie. Dát is relevant! Tezamen met kennis van de toekomstige behoeften van de klant is dat van levensbelang voor de organisatie en kan uitsluitend bereikt worden door een constante dialoog.

Naast die onontbeerlijke dialoog, adviseert Grouve om te fantaseren. Fantaseren over de toekomst, zonder daarbij de dagelijkse beslommeringen in ogenschouw te nemen. Waar wil ik met mijn onderneming staan over … zeg, vijf jaar en wat zouden dan de wensen van mijn afnemers zijn? Natuurlijk is dat niet voldoende. Alle mogelijke ideeën die voortkomen uit deze fantaseersessies moeten worden getoetst aan de huidige- en toekomstige trends en aan wet- en regelgeving, maatschappelijke acceptatie en .. last but not least … financiering.

Grouve adviseert om vooral om vervolgens gestructureerde plannen te maken waarbij  medewerkers worden betrokken door de plannen bij hen te toetsen. Daar komen veelal verrassende inzichten uit én zorgt voor draagvlak! De auteur adviseert bovendien te zorgen voor een open cultuur waarbij iedereen kan en mag zeggen wat hij vindt. Reflecteer continu!

Ik heb Ondernemerskracht met genoegen gelezen en er verfrissende en verrassende ideeën uitgehaald en raad elke ondernemer aan dit boek eveneens ter hand te nemen. Grouve brengt zijn boodschap gepassioneerd en bevlogen en hanteert een plezierige schrijfstijl. Dit alles maakt dat Ondernemerskracht alles behalve een droog theoretisch werk is. De vragenlijsten en checklist zijn praktische tools om direct aan de slag te gaan!

Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Over Hanneke Tinor-Centi
Hanneke Tinor-Centi (1960), eigenaar van HT-C Communicatie en Marketing, tekstschrijver, boekrecensent en boekmarketeer.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden