The Consultants Scorecard
Tracking ROI and bottom-line impact of consulting projects
Gebonden Engels 2011 2e druk 9780071742825Samenvatting
Bij elk voorstel dat u als consultant indient voor een project moet u zorgen dat dit voorstel de juiste indruk maakt en een goede ROI heeft. Hierbij kan 'The Consultant's Scorecard' hét hulpmiddel zijn dat u nodig heeft. In deze uitgave vindt u voorbeelden van succesvolle projecten, belangrijke trends, hulpmiddelen die u kunt downloaden en checklists voor self-assesments.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Introduction
Part 1: Setting the Stage;
1. The Need for Consulting Results from the Client Perspective
2. How Consultants Can Prove the Value of their Work to Clients: What's in it for Consultant
3. Initial Analysis and Planning: Key to a Successful ROI Evaluation
Part 2: Data Collection
4. Was it Useful and Did you Understand it?: Measuring Reaction and Learning
5. Measuring the progress of consultant projects: Tracking application and impact
Part 3: Analysis
6. Separating the Consulting Impact from Other Factors: How to isolate the Effects of the Consulting Project
7. How to Convert Business Measures to Monetary Values
8. Cost and ROI: Monitoring the Costs of Consultant and Calculating ROI
Part 4: Reporting and Implementation
9. Reporting Results: How to provide feedback and results to the client
10 . Making It Routine: Overcoming Resistence to Measuring ROI
Appendix: Do your consulting project focus on results?
Notes
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan