Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.

De complete consultant

Succesvol adviseren in de 21e digitale eeuw

Paperback Nederlands 2021 9789024439102
Verkooppositie 5218
Nog niet verschenen, verwacht op 22‑03‑2021
32,50

Samenvatting

Er is sprake van een heuse disruptie in de consultingpraktijk. Klanten worden veeleisender en organisaties complexer, wat vraagt om meer specialisatie. Daarnaast heeft digitale technologie ook haar intrede gedaan in het consultingproces en zijn de verdienmodellen aan het veranderen. Dit boek is voor iedere consultant die tijdig op al deze veranderingen wil inhaken.

De complete consultant introduceert een model dat focust op disrupties in de consultingmarkt. De auteur besteedt aandacht aan marketing en sales van consultingdiensten, aan nieuwe technologie en de virtualisatie van de consultingpraktijk, aan ethiek en zingeving. Het model behandelt het totale consultingproces in zes stappen, van acquisitie tot oplevering. Daarnaast komen vier stijlkenmerken van de succesvolle consultant aan bod.

Wie dit boek leest, staat steviger in zijn schoenen, kan zich beter profileren in de consultingmarkt en kan gemakkelijker opdrachten binnenhalen.

Specificaties

ISBN13:9789024439102
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Druk:1
Verschijningsdatum:22-3-2021
Hoofdrubriek:Advisering

Over Eric Mooijman

Drs. Eric Mooijman MBA was ruim 10 jaar bij KPMG Consulting als consultant, director en partner, bij de adviesgroep Change Management, Ondernemingsbesturing & HR en is nu 20 jaar zelfstandig adviseur. Zijn consultingdiensten richten zich op organisatieontwikkeling, optimalisatie van complexe HR- en L&D-afdelingen en digitalisering van bedrijfsprocessen. Hij adviseert onder meer Heineken, Sara Lee, Atos, Ziggo en AstraZeneca en not for profit organisaties als Essent, Eneco, Kadaster, regionale ziekenhuizen en de Universitaire Medische Centra van Amsterdam, Utrecht en Maastricht. Hij reflecteert en ontwikkelt zich door het publiceren over organisatieontwikkeling, change management en leren in organisaties. Hij is co-auteur van de boeken Strategisch Opleiden in Organisaties (4e dr. 2010) en het Handboek Leren en Ontwikkelen in Organisaties (5e dr. 2018). Vanwege die publicaties verzorgt hij regelmatig (trend)workshops, trainingen en inspiratiesessies voor collegaprofessionals en managers. In zijn consultingopdrachten streeft Eric naar een balans tussen het ontwerpen en invoeren van (technologische) oplossingen voor organisatieproblemen, in combinatie met de duurzame ontwikkeling van medewerkers en managers. Zijn visie en ervaringen op het gebied van advisering en consulting, heeft hij vastgelegd in het boek De Complete Consultant. Succesvol adviseren in de 21e digitale eeuw (2021).

Andere boeken door Eric Mooijman

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De complete consultant