Mr Mirella Visser is oprichter van het Centre for Inclusive Leadership, dat adviseert over strategische leiderschapsvraagstukken, en is een veelgevraagd spreker op internationale managementconferenties.
Meer over Mirella VisserThe Female Leadership Paradox
Paperback Engels 2011 1e druk 9780230289208Samenvatting
Het bestbewaarde geheim in het bedrijfsleven is de verdwijntruc van vrouwen op weg naar de top. Ondanks de uitgebreide aandacht voor het onderwerp blijft het aantal vrouwen in topposities dramatisch klein. Wat kunnen vrouwen zelf doen om hun carrière te optimaliseren in de huidige omstandigheden? The Female Leadership Paradox is gebaseerd op frequently asked questions tijdens workshops en lezingen over het onderwerp vrouwelijk leiderschap en op persoonlijk ervaringen van de auteur. In het boek worden 20 business cases geanalyseerd en strategieën voorgesteld over hoe strategisch om te gaan met uitdagingen en dilemma's zoals:
·Hoe word ik commissaris of toezichthouder?
·Hoe zorg ik dat ik de promotie krijg die ik verdien?
·Waarom vragen ze me altijd voor ondersteunende en niet voor leidende rollen?
·Hoe zorg ik ervoor dat ik betaald krijg wat ik waard ben?
·Zijn er specifieke mannelijke of vrouwelijke leiderschapskwaliteiten die mij helpen of hinderen bij het bereiken van een toppositie?
Vol met praktische adviezen en tips geeft dit boek een waardevol inzicht in de uitdagingen die vrouwen in hun carrière kunnen tegenkomen. De auteur analyseert situaties en geeft advies aan vrouwen die hun strategische leiderschapsvaardigheden willen vergroten.
'The Female Leadership Paradox' biedt lezers informatie over de vele valkuilen onderweg en geeft nuttige adviezen hoe daarmee om te gaan. Het is gebaseerd op de uitgebreide persoonlijke ervaringen en jarenlang onderzoek van de auteur. Het is een boek voor zowel mannelijke als vrouwelijke executives, geschreven in duidelijke zakelijke taal, en is door zijn feitelijke en beschrijvende aard, zonder waardeoordelen, een onmisbare metgezel op ieders persoonlijke leiderschapsreis.'
Mr Pauline F.M. van der Meer Mohr, Voorzitter College van Bestuur, Erasmus Universiteit
'Ben je de architect van je eigen carrière? Je kunt mensen onderverdelen in drie groepen: zij die initiëren en zaken realiseren, zij die dingen zien gebeuren, en zij die zich afvragen wat er eigenlijk gebeurd is…. Ik beveel dit praktische en dynamische leiderschapsboek met alle do's en don't's van harte aan bij vrouwen die de architect van hun eigen carrière willen zijn en zaken willen initiëren en realiseren'.
Marguerite Soeteman-Reijnen, Chief Broking Officer Europe Middle East Africa, Aon Risk Solutions
2010 Woman to Watch by Business Insurance
2010 Rising Star by Reactions
'Onmisbaar voor executives en managers, mannen en vrouwen, die het verschil op de werkvloer willen maken. Het leert je begrijpen hoe je een positieve bijdrage kan leveren, die op waarde geschat wordt, en hoe je een inspirerende en effectieve werkomgeving kunt creëren.'
Annalisa Gigante, voormalig Executive Committee Member, Adecco Group; President, European CMO Circle
'Mirella Visser is een van de meest invloedrijke managementdenkers van nu. Haar brede internationale ervaring combineert wijsheid uit het Oosten en Westen en vindt zijn weerslag in dit boek. Haar inzichten zullen leiden tot een verandering van de bestaande paradigma's rondom vrouwelijk leiderschap in organisaties'.
Paul-Peter Feld, Directeur HR & Organisatie, Xerox Nederland
'Een onmisbare gids voor leiders met visie. Mirella Visser is een briljante denker die haar ideeën kan omzetten in praktische adviezen. Ze laat vrouwen zien hoe ze hun talenten kunnen gebruiken en organisaties hoe ze deze talenten kunnen herkennen en benutten ten bate van de organisatie'.
Isabella Lenarduzzi, Oprichter en Managing Director van JUMP 'Empowering Women, Advancing the Economy'
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
PART 1: THE SILK ROAD TO THE TOP
-The Silk Road
-The Frequently Asked Questions
-Leadership Guidelines
-Powerful Frames
-Culture
-No to Power, Yes to Influence
-Pattern of Power, Performance and Promotion
PART 2: CASES AND STRATEGIES
-Framing and Culture
-Power and Politics
-Career
-Skills
-Networking
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan