Corporate Entrepeneurship & Innovation
Expanding the Field of Corporate Entrepeneurship & Innovation
Gebonden Engels 2007 2e druk 9780324259162Samenvatting
Veel bedrijven zijn van mening dat innovatie de sleutel is tot het maken of behouden van hun voorsprong op de concurrentie. Helaas hebben weinig ondernemers kennis van innovatie en hoe deze kennis om te zetten is in de praktijk. In 'Corporate Entrepeneurship & Innovation' worden de vragen 'wie', 'wat', 'hoe' en 'waar' beantwoord. Zo ontwikkelt u de vaardigheden om uw producten of diensten beter te verkopen en uw onderneming naar het succes te leiden!
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. The New Entrepreneurial Imperative
2. The Unique Nature of Corporate Entrepreneurship
3. Levels of Entrepreneurship in Organizations: Entrepreneurial Intensity
4. The Forms of Corporate Entrepreneurship
5. Entrepreneurship in Other Contexts: Non-Profit and Government Organizations
SECTION II: CREATING THE ENTREPRENEURIAL ORGANIZATION
6. Human Resources in the Entrepreneurial Organization: The Creative Individual
7. Human Resources and the Entrepreneurial Organization: The Organizational Perspective
8. Corporate Strategy & Entrepreneurship
9. Structuring the Company for Entrepreneurship
10. Developing an Entrepreneurial Culture
SECTION III: ACHIEVING AND SUSTAINING ENTREPRENEURIAL PERFORMANCE
11. Constraints on Entrepreneurial Performance
12. Leading the Entrepreneurial Organization
13. Assessing Entrepreneurial Performance
14. Control and Entrepreneurial Activity
15. Sustaining Entrepreneurial Performance in the Twenty-First Century Organization
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan