Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management Principles of Sustainable Business
Principles of Sustainable Business
Principles of Sustainable Business
Rob van Tulder

Rob van Tulder is hoogleraar International Business aan de Rotterdam School of Management (RSM), Erasmus Universiteit. Hij is medeoprichter van de vakgroep Business-Society Management en oprichter en wetenschappelijk directeur van het Partnerships Resource Centre.

Meer over de auteurs
Rob van Tulder, Eveline van Mil

Principles of Sustainable Business

Frameworks for Corporate Action on the SDGs

Paperback Engels 2022 9780367565596
Voormalig top 100Totaal 30 dagen
Verkooppositie 1505Hoogste positie: 14
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen
56,48
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

The basic function of companies is to add value to society. Profits are a means to an end, not an end in itself. The ability of companies to innovate, scale and invest provides them with a powerful base for positive change. But companies are also criticized for not contributing sufficiently to society’s grand challenges. An increasingly VUCA (Volatile, Uncertain, Complex and Ambiguous) world creates serious governance gaps that not only require new ways of regulation, but also new ways of doing business.

Can companies effectively contribute to sustainable development and confront society’s systemic challenges?

Arguably the most important frame to drive this ambition was introduced and unanimously adopted in 2015: the Sustainable Development Goals (SDGs). The SDG-agenda not only defines a holistic set of global goals and targets, but also foundational principles to guide meaningful action to their achievement by 2030. Multinational companies have signed up to the SDGs as the world’s long-term business plan. Realizing the SDGs provides a yearly $12 trillion investment and growth opportunity, while creating hundreds of millions of jobs in the process. But progress is too slow – witnessing society’s inability to deal with pressing human, ecological, economic and health crises – whilst the vast potential for societal value creation remains underutilized. This book provides a timely account of the systemic, strategic and operational challenges that need to be addressed to enhance the effectiveness of corporate involvement in society, by using the SDGs as the leading principles-based framework for actionable, powerful and transformative change.

Principles of Sustainable Business is written for graduate and postgraduate (executive) students, policymakers and business professionals who want to understand the complex challenges of global sustainability. It shows how companies can design and implement SDG-relevant strategies at three levels: the macro level, to assess whether the SDGs present wicked problems or opportunities; the micro level, to develop and operationalize innovative business models, design new business cases and navigate organizational transition trajectories; and the meso level, to develop fit-for-purpose cross-sector partnering strategies. Principles of Sustainable Business presents innovative tools embedded in a coherent sequence of analytical frameworks that can be applied in courses for students, be put into practice by business professionals and used by action researchers to help companies contribute to the Decade of Action.

'The SDGs provide a moral framework at the time the world needs it most. It is also the world’s best long-term business plan. It’s the unlock to what is the growth story of our century, putting people and the planet first. But the implementation is in need of a ‘booster shot’. Principles of Sustainable Business presents state-of-the-art science-based answers on how to achieve this ambition in the Decade of Action. The detailed elaborations of business models, transition trajectories and partnering strategies provide actionable targets for companies that want to drive systems change.' - Paul Polman, Former CEO Unilever, Co-chair and founder IMAGINE, Vice Chair UN Global Compact

The Decade of Action needs serious acceleration. The intentions are still there, but the realization requires sophisticated approaches of governments, civil society and companies alike. The frameworks offered by this all-encompassing book provide the badly needed road map for the coming years. A truly amazing achievement! - Prof. dr. Jan Peter Balkenende, former Prime Minister of the Netherlands, chair Dutch Sustainable Growth Coalition

Principles of Sustainable Business of Rob van Tulder and Eveline van Mil describes in depth why and how businesses should and can be purposeful by creating economic, societal and ecological value at the same time. The authors recognize the importance of how frontrunner companies in the past have been able to break through a number of the critical tipping points to uplift sustainability and contribute to systems change. Sustainability should be anchored in the core of the business and the SDGs could provide a very relevant framework for companies to define where to contribute. The frameworks developed in this book make it possible for (aspiring) leaders to ‘walk the talk’. - Feike Sijbesma, former CEO DSM, Chair Supervisory Board Philips, member Supervisory Board Unilever

Specificaties

ISBN13:9780367565596
Trefwoorden:strategievorming, strategische verandering, duurzaamheid
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:1062
Uitgever:Taylor & Francis
Druk:1
Verschijningsdatum:23-11-2022
Hoofdrubriek:Strategisch management
ISSN:
Serie:The Principles for Responsible Management Education Series

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Rob van Tulder

Rob van Tulder is hoogleraar International Business aan de Rotterdam School of Management (RSM), Erasmus Universiteit. Hij is medeoprichter van de vakgroep Business-Society Management en oprichter en wetenschappelijk directeur van het Partnerships Resource Centre. Hij schreef meer dan 20 boeken over duurzame ontwikkeling, transitiemanagement, International Business, multinationals en (internationaal) verantwoord ondernemen. Twee keer eerder werd een van zijn boeken in Nederland ‘short-listed’ als Managementboek van het Jaar. Hij is als onafhankelijk adviseur betrokken bij ondernemingen, overheden, internationale organisaties en NGO's.

Andere boeken door Rob van Tulder

Bekijk alle boeken

Over Eveline van Mil

Eveline van Mil is strategisch adviseur voor (semi-)publieke, private en non-profit organisaties op het gebied van 'maatschappelijk interface management'. Haar onderzoeksprojecten en praktijkervaring beslaan een breed scala van maatschappelijk georiënteerde en opgavegerichte thema’s, reikend van 'wicked problems', transitietheorie en (multi-)stakeholder management, tot de 'resource curse', duurzame productie en consumptie, en sector regulering.

Andere boeken door Eveline van Mil

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Part I: WHY? SYSTEMIC PRINCIPLES
1 Why now? A necessary frame for grand societal challenges
2 Why not? Understanding the potential of the SDGs
3 Why slow? Conditions for realizing the SDGs

Part II: WHAT AND WHO? SOCIETAL AND DYNAMIC PRINCIPLES
4 What if? The SDGs as wicked problems
5 What and who? The SDGs as wicked opportunities
6 Who? The governance challenge

Part III: HOW? STRATEGIC AND OPERATIONAL PRINCIPLES
7 Making it resilient – dealing with triggering events
8 Making it strategic – business cases for sustainability
9 Making it material – designing sustainable business models
10 Making it powerful – using power as a force for positive change
11 Making it functional – the internal alignment challenge
12 Making it collaborative – the partnership challenge

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Strategie = Executie
    Jacques Pijl
    Strategie = Executie
    € 49,95
  • KPI's die wél werken
    Peter Geelen
    KPI's die wél werken
    € 33,50
  • Agile Portfoliomanagement
    Henny Portman
    Agile Portfoliomanagement
    € 35,50
  • De onbevreesde organisatie
    Amy Edmondson
    De onbevreesde organisatie
    € 22,99
  • De strategie van de Kreeft
    Yousri Mandour
    De strategie van de Kreeft
    € 31,99
  • Disruption in Action
    Alexandra Jankovich
    Disruption in Action
    € 21,00

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Principles of Sustainable Business

        Principles of Sustainable Business
        Rob van Tulder , Eveline van Mil
        /