Sustainability Accounting and Accountability
Paperback Engels 2014 2e druk 9780415695589Samenvatting
Dit belangrijke nieuwe boek is een van de eerste op het gebied van het snel groeiende vakgebied van duurzaam boekhouden. Met bijdragen van indrukwekkende figuren wordt de nadruk gelegd op het gebruik van duurzaam boekhouden alsmede een extern verantwoordingsplichtmechanisme (externe verslaglegging).
Tevens is het boek bruikbaar als hulpmiddel voor managers om de sociale invloed van hun verrichtingen te beoordelen en te managen (management accounting).
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
List of tables
Notes on contributors
Acknowledgements
Part I: Setting the context for sustainability accounting and accountability
1. Introduction
2. Mapping the terrain of sustainability and accounting for sustainability
3. Sustainability accounting and education
Part II: Accounting techniques and sustainable development
4. Histories, rationales and future prospects for sustainability reporting: CSR, GRI, IIRC and Beyond
5. Independent assurance of sustainability reports
6. Stakeholder perspectives and engagement
7. Developing Silent and Shadow Accounts
8. Environmental and social assessment in sustainable finance
9. Organisational change and sustainability accounting
Part III: Accounting for sustainable development in other organizational settings
10. The nature of NGO accountability
11. Sustainability accounting, reporting and management in the public sector
Part IV: Accounting and biophysical concerns
12. Accounting and global climate change issues
13. Accounting for water resource use
Part V: Conceptual interpretations of accounting for sustainable development
14. Philosophical underpinnings of sustainability and organizational accountability
15. Organisational legitimacy as a motive for sustainability reporting
16. Insights into sustainability reporting from institutional theory 17. Drawing to a close and future horizons
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan