Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , e.a.

Managing the Transition to a Sustainable Enterprise

Lessons from Frontrunner Companies

Paperback Engels 2013 9780415716130
Verwachte levertijd ongeveer 10 werkdagen

Samenvatting

In combining practice and theory, this textbook provides a management perspective on the ‘business case’ for sustainability. Drawing on examples from 20 frontrunner companies located in the Netherlands, it builds upon a unique research project in which CEOs and middle-managers gave access not only to their decision-making process, but also revealed how their perceptions shaped the transition process.
This book identifies four different archetypes of business cases and related business models that business students and managers can use to identify phases and related attitudes towards sustainability. The book provides in-depth analysis and insight into:
• theoretical concepts and an overview of the relevant literature
• the different business cases for sustainability
• behavioural characteristics of each phase and the typical barriers between them
• more than 70 tipping points
• approaches to shaping stakeholder dialogue
• effective engagement of stakeholders in each phase of transition
• how companies move through the phases towards higher levels of sustainability
• insights of employees of the 20 companies whether the business case was really achieved
• summary of the interventions which have proved successful in these companies.
This book offers students as well as managers of vocational and academic institutions at undergraduate and postgraduate level insight into real-life transition processes towards sustainability.

Specificaties

ISBN13:9780415716130
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:288
Uitgever:Routledge
Verschijningsdatum:29-8-2013

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Rob van Tulder

Rob van Tulder is hoogleraar bedrijfskunde, met een onderzoeksfocus op business-society management aan de Rotterdam School of Management (RSM) Erasmus Universiteit. Ook is hij wetenschappelijk directeur van het Partnerships Resource Centre, een open samenwerkingsverband tussen wetenschappers en praktijkmensen van maatschappelijke organisaties, overheid en ondernemingen, gericht op het ontwikkelen van een effectieve, coöperatieve aanpak van grote maatschappelijke vraagstukken zoals de Sustainable Development Goals.

Andere boeken door Rob van Tulder

Over Rob van Tilburg

Rob van Tilburg is senior adviseur duurzaam ondernemen. Hij richt zich vanuit een bedrijfskundige optiek vooral op organisatorische en communicatieve aspecten van duurzaam ondernemen. Hij verzorgt voor (veelal beursgenoteerde) ondernemingen strategische workshops om richting te geven aan duurzaam ondernemen. Gedreven door een sterke overtuiging dat vanuit maatschappelijke en bedrijfsmatige optiek duurzaamheid waarde creëert, begeleidt Rob bedrijven bij het formuleren en waarmaken van hun ambities op het gebied van duurzaamheid. Innovatie en vernieuwing zijn daarbij sleutelwoorden. Speciale aandachtsgebieden zijn klimaat, duurzaamheidverslaglegging en stakeholderdialogen.

Andere boeken door Rob van Tilburg

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Managing the Transition to a Sustainable Enterprise