Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, e.a.

Wharton on Dynamic Competitive Strategy

Gebonden Engels 1997 9780471172079
Verwachte levertijd ongeveer 15 werkdagen

Samenvatting

Ondernemingen hebben zich nog nooit in zo'n concurrerende omgeving bevonden als tegenwoordig. De omgeving waarin ze opereren vraagt om dynamische concurrentiestrategieën. Deze strategieën moeten anticiperen op bewegingen van de concurrentie, veranderende wensen van de consument en veranderingen in het bedrijfsleven. In dit boek hebben een aantal leden van Wharton, alsmede auteurs van andere vooraanstaande business schools hun kennis over concurrentiestrategie gebundeld. Dit heeft geresulteerd in een verzameling nieuwe inzichten over dynamische concurrentiestrategie.

In schril contrast met de veelbeschreven 'quick fixes' worden in dit boek de onderliggende dynamieken beschreven die ten grondslag liggen aan interacties tussen concurrerende ondernemingen. Aan de orde komen strategische kwesties als het gebruiken van speltheorie om te anticiperen op gedrag van de concurrentie; meerdere 'ronden' in het concurrentiespel voorzien, net zoals in een schaakspel; inzicht krijgen in de wijze waarop technologie bestaande concurrentievoordelen kunnen ondermijnen; het vergroten van het aantal strategische alternatieven die een onderneming heeft; en het signaleren van waarschuwingssignalen en vervolgens de juiste strategische actie ondernemen.

Specificaties

ISBN13:9780471172079
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:466
Druk:1

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Part 1 Understanding advantages in a changing competitive environment
1 Assessing Competitive Arenas: Who Are Your Competitors?
2 Technology-Driven Environmental Shifts and the Sustainable Competitive Disadvantage of Previously Dominant Companies

Part 2 Anticipating competitors'Actions
3 Game Theory and Competitive Strategy
4 Anticipating Reactions: Factors That Shape Competitor Responses
5 Understanding Competitive Relationships

Part 3 Formulating dynamic competitive strategies
6 Preemptive Strategies
7 Signaling to Competitors

Part 4 Choosing among alternative competitive strategies
8 Using Conjoint Analysis to View Competitive Interaction through the Customer' s Eyes

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Wharton on Dynamic Competitive Strategy