Wharton on Dynamic Competitive Strategy
Gebonden Engels 1997 1e druk 9780471172079Samenvatting
Ondernemingen hebben zich nog nooit in zo'n concurrerende omgeving bevonden als tegenwoordig. De omgeving waarin ze opereren vraagt om dynamische concurrentiestrategieën. Deze strategieën moeten anticiperen op bewegingen van de concurrentie, veranderende wensen van de consument en veranderingen in het bedrijfsleven. In dit boek hebben een aantal leden van Wharton, alsmede auteurs van andere vooraanstaande business schools hun kennis over concurrentiestrategie gebundeld. Dit heeft geresulteerd in een verzameling nieuwe inzichten over dynamische concurrentiestrategie.
In schril contrast met de veelbeschreven 'quick fixes' worden in dit boek de onderliggende dynamieken beschreven die ten grondslag liggen aan interacties tussen concurrerende ondernemingen. Aan de orde komen strategische kwesties als het gebruiken van speltheorie om te anticiperen op gedrag van de concurrentie; meerdere 'ronden' in het concurrentiespel voorzien, net zoals in een schaakspel; inzicht krijgen in de wijze waarop technologie bestaande concurrentievoordelen kunnen ondermijnen; het vergroten van het aantal strategische alternatieven die een onderneming heeft; en het signaleren van waarschuwingssignalen en vervolgens de juiste strategische actie ondernemen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1 Assessing Competitive Arenas: Who Are Your Competitors?
2 Technology-Driven Environmental Shifts and the Sustainable Competitive Disadvantage of Previously Dominant Companies
Part 2 Anticipating competitors'Actions
3 Game Theory and Competitive Strategy
4 Anticipating Reactions: Factors That Shape Competitor Responses
5 Understanding Competitive Relationships
Part 3 Formulating dynamic competitive strategies
6 Preemptive Strategies
7 Signaling to Competitors
Part 4 Choosing among alternative competitive strategies
8 Using Conjoint Analysis to View Competitive Interaction through the Customer' s Eyes
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan