The Triple Bottom Line
How today's best-run companies are achieving economic, social and environmental succes - and how you can too
Gebonden Engels 2006 1e druk 9780787979072Samenvatting
Waar uw financiële en sociale en milieubelangen samenkomen. Het heet duurzaam ondernemen. Fortune 100- bedrijven als DuPont, PepsiCo en Toyota zien het als het meest innovatieve bedirjfsconcept in jaren. Ze reageren daarmee op toenemende druk van regeringen, milieuactivisten en sociaalbewogen aandeelhouders. Doel van deze bedrijven is, naast financieel gewin, milieu- en sociale winst te realiseren. Bedrijven die niet aan duurzaam ondernemen doen zullen te maken krijgen met grote tegenslagen bij het bereiken van de bedrijfsdoelstellingen.
'the Triple Bottom Line' is een baanbrekend boek dat de groei van duurzaam ondernemen in kaart brengt en laat zien hoe financiële successen steeds meer hand-in-hand gaan met duurzame ontwikkeling. Andrew Savitz laat zien hoe problemen die bedrijven hebben kunnen worden opgelost met behulp van duurzame ontwikkeling. Savitz legt zijn managementconcept uit in gewone taal en met een goed gevoel voor humor. Hij laat leiders in alle soorten organisaties en bedrijfstakken zien hoe ze van duurzaamheid kunnen profiteren.
Hij levert memorabele verhalen en simpele regels om uit te vinden waar uw financiële en sociale en milieubelangen samenkomen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. The sustainability sweet spot: How to achieve long-term business goals
3. The age of accountability
4. Business responds
5. Embracing accountability
6. The backlash against sustainability
7. Renewing the Penobscot: A more productive use of capital
8. Where do you stand today? Your self-assessment
9. Shaping your sustainability strategy
10. Launching your sustainability program
11. Managing stakeholder engagement
12. Dealing with special stakeholder challenges
13. Measuring and reporting your progress
14. Creating a culture of sustainability
Epilogue
Appendices
Notes
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan