Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, , , , e.a.

The Flow of Management Ideas

Rethinking Managerial Audiences

Gebonden Engels 2021 9781107182912
Verkooppositie 3690Hoogste positie: 3690
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

The widespread promotion of management ideas, their regular inclusion in textbooks and business school curricula and their use in organizational change programs has engendered debates about the impact of these ideas on management and organizational practice.

Based on analyses of managerial audience members' activities and related meaning-making prior to, during and after guru events with leading management thinkers, this book sheds new light on how management practitioners come to use management ideas in the different relevant contexts of their working lives.

The authors argue that a broader, more differentiated and more dynamic view of managerial audiences is essential in understanding the impact of management ideas as well as the nature of contemporary managerial work. For scholars and students in organisation studies, knowledge management and management consultancy, as well as reflective management practitioners.

Specificaties

ISBN13:9781107182912
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:250
Verschijningsdatum:10-6-2021
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Stefan Heusinkveld

Stefan Heusinkveld is als hoofddocent verbonden aan de vakgroep management en organisatie van de Vrije Universiteit en doet onderzoek naar de aantrekkingskracht van goeroes en hun ideeën.

Andere boeken door Stefan Heusinkveld

Over Marlieke van Grinsven

Marlieke van Grinsven (universitair docent aan de Vrije Universiteit Amsterdam) redigeerden zij deze stevig herziene editie die een (kleine) canon van hedendaagse veranderkundige benaderingen bevat.

Andere boeken door Marlieke van Grinsven

Inhoudsopgave

1. The Flow of Management Ideas
2. Studying Audiences
3. Creating a Positive Atmosphere Among the Audience
4. Conveying The Applicability of Ideas to Audience Members
5. Defining Audience Orientations
6. Understanding Audience Dynamism
7. Managerial Audiences in Organizational Contexts
8. Managerial Audiences and Fan Involvement
9. Conclusion

Appendices
Index.

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Flow of Management Ideas